Hur mkt kostar kastrera hund?
Någon som vet hur mycket på ett ungefär det kan kosta att kastrera en hund?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 21:35:41:
det är en hane
Någon som vet hur mycket på ett ungefär det kan kosta att kastrera en hund?
Vet att det kan kosta mellan 5-10 000 kr för tik beroende på var du bor och på djursjukhus/klinik.
Det är olika på tikar o hanar. Tikar är dyrare, vi ska betala 5900 för våran tik som väger 34 kg.
vi ska betala 1600 kr för våran hane när han ska kastreras
Hos vår vetrinär verierar priset för hanhund beroende på hur stor den är. Ju större hund ju mer kostar det. Vet dock inte priserna.
Min hanes kastrering gick på 2800:- då passade de även på att klippa klor, tog lite tandsten + mediciner efteråt.
Lycka till.
vi funderar på att kastrera våran hane och då frågade jag vetrinären på djurkliniken i sundsvall hur mycket det skulle gå på och då sa hon ungefär 6800 kr men det kunde bli mer eller mindre också eftersom våran hane har kvar ena testikeln i buken och då tar det längre tid eftersom dom måste öppna buken och leta reda på kulan.
på malmö djursjukhus har de ett "Paketpris" på kantrering på 5000kr och då får hunden stanna över natten för observation.
Funderar på att sterilisera vår gd tik!
vi kastrerade vår labbekille för 2 v. sedan, det gick på 3975 kr.
Betalade 3200 kr för ungefär 5 veckor sedan.
här i sthlm kan de kosta mellan 3000 oh 15.000 att kastera en hanne! så bästa sättet att få reda på pris ä att ringa till olika vetrinärer o kolla!
om de förståss inte ä färdigkastrerat redan! (ett tips ) =)
Tycker det låter mycket!! Jag kastrerade min häst i oktober och det kostade 1600 inkl stelkrampsvaccin och då kom vetrinären ut och gjorde det. Jag tror det kan skilja mycket på vart i landet man gör det och på vilken klinik.
2100 kronor kostade det för ca 2 år sen när jag kastrerade min hane. Han väger ca 35-40 kilo.
Men det är som sagt jätteolika!
Min mamma kastrerade sin stora hane på ca 50 kilo, och det kostade endast 850 kronor.
Vi betalade 2000 kr för att kastrera vår lilla hanhund