• Katharina S

Hur mkt kostar kastrera hund?

Någon som vet hur mycket på ett ungefär det kan kosta att kastrera en hund?

Mamma till finaste Alva 19/4-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 21:35:41:
    det är en hane
  • Svar på tråden Hur mkt kostar kastrera hund?
  • LabLover

Vet att det kan kosta mellan 5-10 000 kr för tik beroende på var du bor och på djursjukhus/klinik.

♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • cornwell

Det är olika på tikar o hanar. Tikar är dyrare, vi ska betala 5900 för våran tik som väger 34 kg.

• Flingan86

vi ska betala 1600 kr för våran hane när han ska kastreras

• Pearl

Hos vår vetrinär verierar priset för hanhund beroende på hur stor den är. Ju större hund ju mer kostar det. Vet dock inte priserna.

• DenDär

Min hanes kastrering gick på 2800:- då passade de även på att klippa klor, tog lite tandsten + mediciner efteråt.

Lycka till.

• Mariii

vi funderar på att kastrera våran hane och då frågade jag vetrinären på djurkliniken i sundsvall hur mycket det skulle gå på och då sa hon ungefär 6800 kr men det kunde bli mer eller mindre också eftersom våran hane har kvar ena testikeln i buken och då tar det längre tid eftersom dom måste öppna buken och leta reda på kulan.

• linpat

på malmö djursjukhus har de ett "Paketpris" på kantrering på 5000kr och då får hunden stanna över natten för observation.
    Funderar på att sterilisera vår gd tik!

• Cilla R

vi kastrerade vår labbekille för 2 v. sedan, det gick på 3975 kr.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • Ayya

Betalade 3200 kr för ungefär 5 veckor sedan.

• Lindet

här i sthlm kan de kosta mellan 3000 oh 15.000 att kastera en hanne! så bästa sättet att få reda på pris ä att ringa till olika vetrinärer o kolla!

om de förståss inte ä färdigkastrerat redan! (ett tips ) =)

• virrr

Tycker det låter mycket!! Jag kastrerade min häst i oktober och det kostade 1600 inkl stelkrampsvaccin och då kom vetrinären ut och gjorde det. Jag tror det kan skilja mycket på vart i landet man gör det och på vilken klinik.

• MajaLinnéa

2100 kronor kostade det för ca 2 år sen när jag kastrerade min hane. Han väger ca 35-40 kilo.

Men det är som sagt jätteolika!
    Min mamma kastrerade sin stora hane på ca 50 kilo, och det kostade endast 850 kronor.

• SusanneSJ

Vi betalade 2000 kr för att kastrera vår lilla hanhund

Svar på tråden Hur mkt kostar kastrera hund?