• giftgrodan

Katten kräks...

Min katt har ätit läderremmar och går runt och försöker kräkas upp det, men får bara upp vatten. Finns det något man kan göra för att öka chanserna att få upp det? Massera halsen när han står och hulkar eller nåt..? Ska åka till veterinären imorgon om det inte blir bättre, men det vore ju skönt att slippa operera honom...

• Svar på tråden Katten kräks...
  • spikeygirl

Herregud vad hemskt, du har väl fått tag i veterinären nu?! Detta är allvarligt, många tror att katter klarar sådant själva, men det gör dem oftast inte och det är viktigt att komma iväg snabbt så att han inte får svårt att andas eller att läderremmarna trasslar in sig i tarmarna på honom.

Jag håller tummarna för dig och din kisse!

• Kalle Karls mamma

Av reaktionen på dom som svarat kan man tro det handlar om en döende människa jag tror nog om telefon vetrinären säger att det är ok att vänta att han har koll på det.
    Man ringer väll inte akutambulasen för att katten har svalt ett snöre.
    Nu får ni väll ge er.

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • spikeygirl

Kalle Karls mamma skrev 2007-11-27 06:56:07 följande:

Av reaktionen på dom som svarat kan man tro det handlar om en döende människa jag tror nog om telefon vetrinären säger att det är ok att vänta att han har koll på det.Man ringer väll inte akutambulasen för att katten har svalt ett snöre.Nu får ni väll ge er.
    Jag känner till flera vars katter svalt snören, som sedan väntat för länge med att konsultera veterinär vilket gjort att snöret trasslar in sig i tarmarna och det är en SVINDYR operation. Ju fortare man kommer till veterinären och tar ut det desto större chans att det inte hunnit trassla in sig i tarmarna. Varje timme är dyrbar när det gäller sådana fall.
  • giftgrodan

Han verkar mycket bättre nu! Verkar inte ha kräkts sen klockan tre, och är piggare och hungrig. Jag ringde veterinären, de tyckte att jag skulle ha noga uppsikt över honom idag och återkomma om det blir sämre. Nu ska han få lite kokt torsk och ris.

• giftgrodan

han brukar tugga sönder allt ganska noggrant innan han äter det, så förhoppningsvis är det bara småbitar han har fått i sig.

• giftgrodan

det verkar som att han har klarat ut det själv. Nu är han som vanligt, äter och dricker och leker. Otroligt skönt!

• Mia W

Vad bra. Om du tror att han bara tuggade sönder så är det ju ingen fara. Men det kanske ändå inte skulle skada med en titt av veterinären för säkerhets skull? Du kanske kan ha lite koll på hans avföring (om det är en innekatt) och se om det kommer ut något den naturliga vägen...

• Kalle Karls mamma

Hur mycket är en svindyr operation för er man har sett på tvn folk som har betalat ofantliga mängder för att operera en katt

• Mia W

Jag hoppas att man respekterar trådstarten om hennes intentioner med tråden som en frågetråd om ett problem hon hamnat i, eller snarare hennes katt. Debatter kring engagemang kring djur hör väl inte riktigt hemma här, eller?

Sedan, en operation om det nu skulle vara aktuellt, behöver inte vara så dyr om man har en vettig försäkring.

• Kalle Karls mamma

Nä precis men undra om dom som är på tvn har det eller man försäkrar allt annat man har fast inte sina djur.

<<<själv tycker jag hon som op sin höna för ofantliga mängder pengar måste ha slått i huvudet hårt nånstan

• Måne och Sol

Kalle Karls mamma skrev 2007-11-27 15:25:49 följande:

Nä precis men undra om dom som är på tvn har det eller man försäkrar allt annat man har fast inte sina djur.<<<själv tycker jag hon som op sin höna för ofantliga mängder pengar måste ha slått i huvudet hårt nånstan
    Kalle Karls mamma

Du tillförde verkligen tråden en massa.
Svar på tråden Katten kräks...