• Rix

11 år och 170cm, när oroa sig???

Sonen har vuxit 3cm de senaste 3 månaderna. är altså 170cm nu. Jag är lång 181cm och pappa 192cm men börjar undra om inte det börjar gå för långt. Han är jämnlång med storebrors kompisar som går 8an och 9an och han går i 5an. Han har 43 i skostorlek. Vet inte, ska man kolla så han inte växer för fort.

• Svar på tråden 11 år och 170cm, när oroa sig???
  • Nyfiken gul

var lugn... så långa personer brukar inte växa så mycket mer.. Nu gäller det för resten av kroppen att växa i kapp själva längden..

• viseversa

men ni är ju långa så det är ju inte så konstigt!!Mina kusiner fick ta bromsande mediciner för att inte växa för mycket när dom var i den åldern.Pappan är 203cm och mamman 184cm och flickorna bara växte och det är ju inte så kul att vara två meter som tjej.Men är man kille gör det ju inget!!

• Rix

Om man tittar på bilden med alla barn i galleriet så är det han i blårandig tröja. Han är ju mycket bredare än storebror och då menar jag inte tjock. Så han kanske blir stor hela han.

• elink

skolsköterskan säger nog till om hon tycker något verkar onormalt. du får en lång och ståtlig son...... han förmodligen bara en tidig pubertet. ta't lugnt.

• Rix

Skolsköterskan är som hon är här, så har jag inte sagt förmycket.

• Rix

Skolsköterskan är som hon är här, så har jag inte sagt förmycket.

• AnneSophie

Min brorson var 1,70 i den åldern och nu är han snart 17 år och 190+. Han ska tydligen bli 199 har dom räknat ut (på sjukhuset).
    Hans lillasyster är 14 år och 179, men nu blir hon nog inte så mycket längre.

En del barn är längre än andra. Jag är tex kortast i min familj (bortsett från min mamma). Min syster är 175 och min bror 195 och jag ynka *morr* 168.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • jmmm

Mår han dåligt av det själv? Har han växtvärk? äter han rejält för sin kropps storlek?
    Jag tror inte de är någon fara om han inte mår dåligt av det, men man kan ju alltid slå en signal till barnmottagning eller kanske till hans skolsköterska för o fråga o få råd.

• FruKarlsson06

Ts, det du skriver skulle lika gärna kunna vara min son....lika långa och samma sko stl.
    Anton har större fötter än sin pappa Fundersam
    Alla tror att han är äldre än vad han är..han är 12 år och går i 6:an

Antons pappa fick dåliga knän när han växte så mycket på kort tid så jag hoppas innerligt att inte min son drabbas.

• tii

Jag ett syskonpar som är sådär långa, tjejen stannade på 183, men killen är nu 207. Och även om man är kille så är det nog inte speciellt roligt o va sådär lång..
    Han var också väldigt lång i den åldern.

Svar på tråden 11 år och 170cm, när oroa sig???