• Rix

11 år och 170cm, när oroa sig???

Sonen har vuxit 3cm de senaste 3 månaderna. är altså 170cm nu. Jag är lång 181cm och pappa 192cm men börjar undra om inte det börjar gå för långt. Han är jämnlång med storebrors kompisar som går 8an och 9an och han går i 5an. Han har 43 i skostorlek. Vet inte, ska man kolla så han inte växer för fort.

• Svar på tråden 11 år och 170cm, när oroa sig???
  • Rix

Om man tittar på bilden med alla barn i galleriet så är det han i blårandig tröja. Han är ju mycket bredare än storebror och då menar jag inte tjock. Så han kanske blir stor hela han.

• Rix

Skolsköterskan är som hon är här, så har jag inte sagt förmycket.

• Rix

Skolsköterskan är som hon är här, så har jag inte sagt förmycket.

• Rix

Nej jag tror inte det är så kul att vara runt 2 meter även för en kille. Har fått en telefontid till en barnläkare idag. Vi får väl se vad han säger.

• Rix

Enl. läkaren har han vuxit 9cm på 12 månader och för att vara så lång innan så är det ganska mycket. Han har bara gått upp 1 kg.
    Vi ska få tid till röntgen.

• Rix

Ja, jag vet inte om man ska oroa sig eller inte men på nåt vis ville jag kolla och kommer inte säga mer till Jocke än att det är en rutinmätning.
    Enl. läkaren så har han inte följt sin kurva det sista utan avvikit uppåt. Vi får se, ska ju få en röngentid. Nu har vi bröllop att tänka på i helgen.

Vill bara klargöra så ingen undrar, jag vet att han inte är dödligt sjuk eller så men man är väl en liten hönsmamma.

Svar på tråden 11 år och 170cm, när oroa sig???