• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer nr 3

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se
    www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset
    www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka
    www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset
    www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se
    www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden
    www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening
    www.aspef.org/

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 3
  • Mjölk

Så där ja! Välkommen till tråd nummer 3 där vi äggdonatorer kan träffas och prata. Men även andra är givetvis välkomna!

• uniMog

*suck* jag går och väntar på min mens för att veta när jg ska börja med nässpray (ska prova det den här ggn) men den KOMMER ju inte

Why are vampires always so stupid?
  • Mjölk
    Pejgan skrev 2007-11-27 10:24:45 följande:
    *suck* jag går och väntar på min mens för att veta när jg ska börja med nässpray (ska prova det den här ggn) men den KOMMER ju inte
    Hej Pejgan! Just det, du skulle ju donera igen. Så nära inpå? Trodde det skulle bli i januari eller februari precis som för mig. Varför ska du prova nässpray?
  • uniMog
    Mjölk skrev 2007-11-27 10:27:02 följande:
    Hej Pejgan! Just det, du skulle ju donera igen. Så nära inpå? Trodde det skulle bli i januari eller februari precis som för mig. Varför ska du prova nässpray?
    det blir januari Man börjar spraya 3veckor efter mensen så det blir förhoppningsvis spray över julhelgerna och sen donation i mitten på januari.
    Vill prova spray för att slippa p-piller, jag gillar inte dem.
  • Mjölk
    Pejgan skrev 2007-11-27 10:28:02 följande:
    det blir januari Man börjar spraya 3veckor efter mensen så det blir förhoppningsvis spray över julhelgerna och sen donation i mitten på januari. Vill prova spray för att slippa p-piller, jag gillar inte dem.
    OK OK! Förstår! Men jag tar ju inga p-piller och jag ska inte ta nässpray heller. *konfunderad*
  • uniMog
    Mjölk skrev 2007-11-27 10:34:36 följande:
    OK OK! Förstår! Men jag tar ju inga p-piller och jag ska inte ta nässpray heller. *konfunderad*
    huh? hur nerreglerar de dig då?
  • Mjölk
    Pejgan skrev 2007-11-27 10:35:24 följande:
    huh? hur nerreglerar de dig då?
    Ja, det kan man ju undra! Måste man nedregelras? Jag har ju mycket regelbunden mens så det är kanske därför det inte behövs?
  • uniMog
    Mjölk skrev 2007-11-27 10:39:20 följande:
    Ja, det kan man ju undra! Måste man nedregelras? Jag har ju mycket regelbunden mens så det är kanske därför det inte behövs?
    hm ja de måste ju köra ner dig på noll (typ klimakterie i miniformat) för att passa in med sprutorna.. fast det verkar ju göras på så himla många olika sätt så de kanske kommit på något
  • Mjölk
    Pejgan skrev 2007-11-27 10:40:35 följande:
    hm ja de måste ju köra ner dig på noll (typ klimakterie i miniformat) för att passa in med sprutorna.. fast det verkar ju göras på så himla många olika sätt så de kanske kommit på något
    Ja, det är ju lite konstigt, för visst ska vi båda donera på samma ställe? RMC alltså? Men låter det inte logiskt att om man har regelbunden mens så kan man gå på sprutorna direkt?
  • lillasnurre

hmmm, det är alltså så att inte alla måste spraya! Hoppas att jag slipper det, det verkar läskigt med "mini-klimakterium...."

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 3