• JoPoAnWi

Tips på bra mössa?!

Har fruktansvärt svårt att hitta bra mössor till lillkillen. Ser andra barn med jättefina och varma mössor.
    Han har en just nu, men måste ha en ny när det blir kallare.

Mamma till 4 underbara pojkar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-27 15:28:23:
    Kan tällägga att han är 2,5år.Så det är ingen bebismössa jag är ute efter
  • Svar på tråden Tips på bra mössa?!
  • juliajulia

kik kid mössorna är super!

• tösen81

kan verkligen rekomendera alla mössor som är som skidmössor/rånarhuvor om du hänger med på vad jag menar. Alltså en mössa med hål för ansiktet som går ner över hals och nacke. Då vet man att dom söta små liven har det varmt och gott

• Knyttet och K

PoP har bra mössor tycker jag. Förra året hade vi den vindtäta fleecehjälmen och det var super. Iår har vi köpt en stickad mössa med ull i ytterskiktet, fleece invändigt och vindtätt mellanfoder. Att det är vindtätt tycker jag är viktigast.

Väpnarluvor som tösen81 beksriver är nog jättebra. Jag kikade på Reimas för någon helg sedan och den såg helt suverän ut. Lite tjockare i ullblandning, men bomullsfoder och windstopper vid öronen. Rätt dyr och vi hade precis köpt PoPmössan, annars hade jag nog valt den istället.

• Ticktackuck

Maximo är de som sitter bäst. Har kanonpassform!

Pop är väl ok i passform, men oj vad sjukt tråkigt att alla ungar har samma!

• Mosippan

Vi var jättenöjda med PoP´s mössa förra året, vindstopper fleece som satt suveränt bra. Men i år när vi köpte så var inte passformen alls lika bra, vi måste nog köpa en ny mössa...

• trebarnsmamma79

jag köpte reimas rånarluva och har aldrig haft en så bra mössa sitter så bra.

• Ticktackuck

Har inte kollat Pop´s mössor innan i år.

Men jag verkar inte ha missat något. För, oj vad tråkiga de var!

Svar på tråden Tips på bra mössa?!