Hur ofta kan/ska man duscha/bada sin katt?
Ja, som rubriken lyder!
Hur ofta gör ni det?
Och hur ofta tycker ni att vi kan duscha/bada vår katt?
Hon är en blandning mellan bondkatt och norsk skogskatt.
Ja, som rubriken lyder!
Hur ofta gör ni det?
Och hur ofta tycker ni att vi kan duscha/bada vår katt?
Hon är en blandning mellan bondkatt och norsk skogskatt.
Behöver hon tvättas alls? Alla katter jag känner tvättar sig själva. Har bara behövt hjälpa till om de varit dåliga i magen och något fastnat i pälsen eller om de varit ute och det varit lerigt.
Katter sköter sin egen hygien. Om katten inte har fått något på sig som är giftigt eller som den inte kan få bort själv ska du inte bada/tvätta katten.
Katter sköter sin egen hygien. Om katten inte har fått något på sig som är giftigt eller som den inte kan få bort själv ska du inte bada/tvätta katten.
Bada en katt! Å om jag bara hittade den våldsamt roliga beskrivningen hur man gör. Jag har 4 bondkatter och jag har aldrig badat dem och kommer aldrig att göra. Tror inte du behöver det. Bara borsta.
Låt henne bada om hon själv vill, för nöjes skull, men använd absolut inga schampoon eller så. Mina katter har aldrig badad på 15 år, och de luktar så gott så gott när man snusar på dem. De är dock innekatter.
Busungens mamma skrev 2007-11-27 16:50:01 följande: