en tråd för oss medberoende!!!
jahopp...hittade äntligen en tråd man kan ventilera detta i..
sitter hemma hos mamma med min 2 månader gamla son.. valde att åka ifrån staden jag bor i nu..
har själv missbrukat i 7 år...ren i 1½ nu, sambon har även han haft missbruksproblem..träffade honom på NA och vi har nu varit tillsammas i snart 2 år..
han har även alkoholproblem, vilket jag inte haft själv...bara pappa som va alkoholist..
sen i somras har ahn sakta men säkert fallit tillbaka..sagt att han fixar o socialdricka...bara ta nån öl en sommarkväll osv...o jag har sagt att jag inte är hans morsa utan det e hans ansvar..
fixar han det så visst...men brakar det utför så får han ta sitt ansvar o söka hjälp! det har nu brakat 5 gånger sedan i juni...
sista va för 2 veckor sedan o då satte jag ner foten rejält o sa att NU räcker det!!
o då ringde han missbruksenheten..men den han haft kontakt med va på semester...tog itne många dagar innan han började tänja på gränserna o vill ha en folköl...sa inget utan titta bara på honom...då blev han skitsur...sen ahde han köpt hem...o knäckte enn...även d tittade jag bara på honom o han blev sur o skrek "skit i det då" o höllde ut den i vasken..
lägger över det på mej...JAG blir helt plötsligt boven i dramat..
sedan dess har han varit så jäkla grinig..o i går bråkade vi igen..om dessa jävla öl..han skulle bort till en polare o spela på stryktipset..så ag frågade om han skulle dricka..han blev irriterad o sa ja nån öl ellr 2...
visst han jobbar 100 % men jag e hemma med mitt första barn o hans andra grabb..lillen har kolik så det blir inte mycket sömn..sen säger han att HAN behöver egentid...men jag då? jag ser bara vår lägenht o vägen till o från dagis..
så ajg bestämde mej för att åka hem till mamma över nåra dagar...eftersom han hade tagit sin andra grabb o satt sig på pizzerian/puben.. vad ska jag sitta hemma o vänta på?
informerade om att jag åkte om 2 timmar men han sa bara lägg ut nyckeln..jag tyckte han kunde komma hem men han kom inte..när hansedan kom hem o såg att jag tagit grabben o hunden o åkt fick ahn frispel..han hotade mej o mina föräldrar till livet o hotar med att ta pojken ifrån mej..säger till sin andra grabb att jag har kidnappat hans bror..han är 5 år!
det går inte att prata med honom, han e skogstokig o säger att jag har stuckit med ahns barn...jagåkte hem till mamma för att få vila lite!!! va fan ska jag göra???