Inlägg från: Anonym (upp o ner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (upp o ner)

en tråd för oss medberoende!!!

Svar på #158
    Hej (Flickvän)
    Hoppas att din dag idag har gått vägen trots din känsla.
    Morgondagen är snart här och kanske den blir bättre.
    Jag vet hur det känns att vilja ge upp och jag lider med dig.
    Tänker på dig.
  • Anonym (upp o ner)
    Svar på #169
    Hej!!
    Vad tråkigt att det tycks bära iväg utför. Hur är han emot dig?
    Jag är i lika situation som du, min sambo är alkoholist han har varit fri i 10 år men tog nyss ett återfall.
    Hans beteende blev då till slut outhärdligt han var så negtiv och det var bara fel på allt och alla.
    Jag och resten av familjen blev altså drabbad av hans destruktiva sätt att vara, att det fick vara nog.
    Blir du och din familj lidande något? det är ju ialla fall uppenbart att han trillat dit och inte kommer att ta sig ur det själv. Självklart skall du ställa honom emot väggen gör du inte det så kommer det bara att fortrsätta du godtar då hans drickande och han kan då fortsätta utan någon förändring.
    Tänker på dig..
  • Anonym (upp o ner)
    Svar på #171
    Hej igen!
    Jag vet det är svårt då man älskar dom så mycket.
    fast min sorg har nu börjat gå över i ilska och det är faktiskt
    rätt så skönt.
    Du gjorde helt rätt som ifrågasatte hans drickande
    utan att tappa kontrollen, men det verkar inte som om
    han vill inse att det börjar bära iväg utför.
    Kom ihåg att så länge han inte kan inse att det är fel
    så kommer han att fortsätta, och han kommer säkert att
    bara bli mer och mer destruktiv och negativ i sitt beteende.
    Även om han inte är full inför er så blir barnen drabbade ialla fall eftersom hans sätt kommer att förändras.

I mitt fall så är det också väldigt jobbigt, jag har också känslor för honnom och vi har en son tillsammans på endast 3 månader så visst känns det för jävligt.
    Jag fick ialla fall lov att sätta stopp för det som skedde då både jag och mina barn blev offer för hans beteende. Han blev så rastlös och argsint att jag fick nog.
    Detta skedd på Ny årsafton så det är ju nyss.

Han har nu ordnat ett boende via kommunen ett såkallat kollektivt boende för personer med alkoholproblem. Där får han lämna urinprov varje morgon och gå på möten.
    Vår kontakt idag är inte mycket jag tror han skäms vet ej, han har sårat och svikit mig och barnen att jag rent ut sagt inte kan
    berömma honnom för jag vet att fram tills han fick sitt boende så söp han så mycket han bara kunde för han visste att snart skulle det inte gå. Under den tiden ca 2 veckor så var han inte anträffbar och hörde inte av sig alls, han sket i oss.

Jag har berättat för mina allra närmaste om vad som skett, det var faktiskt skönt för jag ska erkänna att jag kännde mig skamsen. Till min mor har jag dock inte berättat hela sanningen för jag ville bespara henne den oron helt enkelt.

Jag lever nu själv med mina barn 12 9 och 3 mån.
    Visst det är tufft jag känner en sorg i mitt hjärta över att livet inte blev som jag tänkt mig men som sagt jag vet att jag gjort det ända rätta för min familj.
    Jag har tänkt att kanske ta kontakt med någon Alanon-grupp för att möta andra medberoende.

Håller givetvis tummarna för dig, och hoppas att inte ni behöver gå skilda vägar, men det är ändå det enda rätta om han inte kan sluta med att dricka.
    kram.........
  • Anonym (upp o ner)
    Svar på #182
    Hej ( Anonym Lisa)
    Du skrev att en alkoholist behöver alkoholen för sin fysik.
    Jag bara undrar hur på för vis. Varför behöver dom dricka för fysiken?
    Bara undrar...
  • Anonym (upp o ner)
    Svar på #187
    Ditt inlägg var bra .
    Vilka är symtomen på den akuta abstinensen, och vilka symtom
    kännetäcknar psykiska abstinensen.

Jag har levt med en man som varit nykter i många år, men har nu
    tagit återfall. Jag tycker att han har börjat att sluddra då han
    pratar fast att han är nykter varför?
    han är också så himla lättretlig.

Han bor nu i ett boende som kommunen årdnat åt honnom,han får lämna urinprov dagligen så han är ju inte påverkad utav alkohol, fast jag tycker att det låter så då han talar.
Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!