en tråd för oss medberoende!!!
Guuud va jag känner igen mig det känns som det skulle kunnat vara jag som skrev det där... har haftd et så i 6 år ungefär... men en dag sa jag stopp... det tog mig 6 år! Jag kom hela tiden med mina hot "Gör du s då är det slut" men ändå stannade man kvar... fick socutredningar på oss.. och jag har haft ett helvete pga det.. mår såå dåligt pga sånna saker som drabbat mig och barnen pga hans missbruk... gick igenom en jobbig och kränkande utredning som jag inte kan komma över... känner mig så värdelös... ibland så känner jag att mitt liv är förstört efter det. Utredningen ledde ingen vart för det fanns inget att klaga på mer än att min kille är missbrukare. Men det sitetr kvar i mig, känen rmig förnedrad. En dag fick jag nog... sa att nu söker du beh. Stog på mig för en gångs skull. Han fick beh. i oktober. Det funkade nån månad men sen gick det inte bra längre och han sa hela tiden att det aldrig skulle gå där. Så han kom in på subutex beh. istället och där har han vart ett bra tag nu och det funkar fortfarande jättebra. Jag räknar med att han komemr vara där över sommaren.... det känns jättebra. Har 4 småbarn som jag är ensam med nu.. men hopaps på att hans beh. komemr att gå bra hela vägen sen får han flytta hem igen... åker och hälsar på han varannan helg.
Det emd att tappa engar.. dne har min kille kört med såå många gånger! Vi hade kanske pengar till nåt speciellt, eller till mat bara... spelade ingen roll.. sen rätt var det var så hade han "tappat" dom ute.. han hade latat överallt sa han... jo visst... han köpte droger för det.
Ibland (ofta) försvann han hela dagarna eller nätterna.. sket i att svara i mobilen.. eller stängde av den... dom gjorde affärer eller brott.
Nej fyy fan så man har haft det. Och det är trots allt svårt att lämna killen! Man hoppas hela tiden att han ska ändra sig... Nu ha rjag kommit så långt i mitt tänkande och agerande att jaga komemr aldrig mer tillåta att ha han hemma om han skulle missbruka, det är inte värt det.
Anonym (MTG) skrev 2008-02-09 13:13:33 följande:
Vet inte vad jag ska tro?Vad gör man när det är såhär?Min sambo var till en kompis i går (som jag verkligen ogillar) nästan varje gång han vart med honom har han vart påverkad av nåt eller haft nåt med droger att göra eller så är det nå annat.. Så jag mår piss när han ska till honom..Dom har känt varandra i många år och svåra att sära.Igår drog min sambo till honom.. Jag höll god min (vilket jag inte brukar) knorrade inte..Messade lite och fråga vad dom gjorde, om dom hade trevligt och så.. inge knorr eller klagomål.. Kl 20 slutade jag få svar, viste att han kollade på fotboll då svarar han ofta inte.. Väntade ett tag, skickade ett till mess... Inge svar.. Väntade ett tag till Ringde sedan, inge svar, ringde igen, samma där.. Det kom fram signaler men han svarade aldrig, varken på mess eller samtal... Han messade runt 3 då han var påväg hem.. Jag frågade varför han inte svarat, han sa att telen vart avstängd, inge batteri.. skitsnack! Det kom ju fram signaler.. Jag frågade vilka som var där.. då sa han att det bara hade vart han och hans polare som bodde där.. Det trode jag inte på.. skrev till hans kompis och frågade varför han inte hade svarat när jag ringde både hem och till hans mobil.. han sa att han var upptagen, frågade med vad och han satt då tydligen och snackade med sina polare som var där.. Vart galen att min sambo ljugit.. Frågade vilka fan det var som hade vart där som jag inte fick veta... Då sa han "maria" sen kom det fram att "simon" vart där också (en riktig pundare) efter etttag fick jag reda på att "maria" är i thiland.. så hon var ju självklart inte där.. VARFÖR LJUGA? vad kan han ha hållt på med den kvällen? Sen sa han att han hade haft telen på ljudlös.. men knappast att han inte kollade på telen på så pass många timmar.. han har sett att jag messat och ringt. Varför svarar han inte?? Vi har en jättesjuk dotter hemma dessutom på 5 månader.. Tänk om det hade hänt nåt hemma och han bara skitit i att svara.Hans kompis som han var hos har vart vaken HELA natten.. så han har ju garanterat vart påverkad av nåt mer än
alkohol.Bråkade en hel del nu på morgonen, som vanligt mer lögner och korkade meningar och påståenden. Hotade med att klappa till mig.. Han tappade 500 igår.. om han nu tappade dom.. säkert inte.. Han skulle ut och leta efter dom i morse.. ringde och hörde hur det gick.. kl var 10.20... då var han hos den där polaren och hade precis hällt upp sin första grogg... VAFAN!vad håller människan på med? och sen det att jag sovit 2 timmar per dygn hela denna vecka för att dottern vart så gnällig eftersom hon är sjuk, har sovit och ätit dåligt.. Så skulle vara snällt om han var hemma och böt av lite.. men nej då..Han kom hem igen iaf.. bråkade lite mer, han fick ånger och så men beslutade att dra till honom iaf.. så nu är han där och super.. Vet inte vad jag ska ta mig till. Har sagt att han får välja mellan oss och hans kompis.. då vart han sur och allt sånt.. tycker jag är dum i huvet..Vad fan ska man göra? Vill bara lämna honom men samtidigt inte.. orkar inte det här längre, han tar för mycket energi.. vi har socutredning på oss också och så håller han på såhär. hotade med att ringa dom så att dom fixar att han försvinner.. men det tar han som tomma hot.. vet själv att jag säkert inte skulle göra det.. älskar den saten för mycket.. man hoppas ju hela tiden att det ska bli bättre..Han verkade iaf inte påverkad av droger.. men väääldigt påverkad, men han luktade inte så myclet alkohol.. så jag vet inte vad jag ska tro... så jävla jobbigt det här!