• Kuben

Gravidförsäkring - vilken ska man ta?

Hej!

Nu är jag i v 15 och funderar över gravid (mamma) försäkring. Förra gången fick jag prematurbarn... är man diskvalificerad då? Om inte, vilken ska man välja? (Vi har Trygghansa för nästan alla andra försäkringar vi har.)

Jättetacksam för tips!

• Svar på tråden Gravidförsäkring - vilken ska man ta?
  • Albins mamma Therese

vi hade en försäkringsrådgivare här när jag var gravid (hon jobbade inte för något särskilt företag) och hon sa att trygg hansa hade den helt klart bästa försäkringen när man är gravid och även barnförsäkringen som du har när bebisen är född...

• camben

Jag var inne på det olika bolagens sidor och läste igenom deras gravidförsäkringar.
    Jag valde Folksam eftersom den var mest prisvärd. Vill man ha ut högre ersättning än Trygg Hansa och Folksam är det If man ska välja - men den försäkringen är nästan dubbelt så dyr.

Varför är Trygg Hansa bäst? När jag jämförde tyckte jag den var sämst...

• Albins mamma Therese

jag har bara lyssnat på vad den försäkringsrådgivaren ´sagt...plus att vi har en del försäkringar i folksam och han som är vår kontaktperson tyckte inte att vi skulle byta bort trygg hansa, och han jobbade ju ändå på folksam...men jag vet inte...

• 75majasmamma

Vi har oxå Folksam och han vi har kontakt med sa oxå att trygg hansa har den bästa barn försäkringen och varför skulle han säga det om han inte menade det.

• fimp

vi tog if för att det täckte även medfödda sjukdomar såsom downs

BF 23 maj 2008
  • 75majasmamma

Ja eller hur om det visar sig efter att barnet fyllt 6 år ja! Det märken man ju direkt och då gäller det inte.Läs en gång till får du se!

• fimp
    75majasmamma skrev 2007-11-28 21:41:04 följande:
    Ja eller hur om det visar sig efter att barnet fyllt 6 år ja! Det märken man ju direkt och då gäller det inte.Läs en gång till får du se!
    så, nu har jag läst igenom villkoren igen och hittar inte någonstans grund för ditt påstående. vill du vara snäll och visa ?
    BF 23 maj 2008
  • skrivmaskin

75majasmamma: Jag har tänkt ta if:s försäkring och är också väldigt nyfiken var du hittat de uppgifterna? Har lusläst deras försäkringsvillkor men inte hittat något?

• mortill31980

Hade TryggHansa, den dyrare försäkringen,och jag fick prematurbarn.. fick betalt de dgr vi var inlagda...och sen kom de ut efter ett par mån och tecknade en fortsatt försäkring för dottern....på så sätt kan de inte friskriva sig från nåt...bara man håller sig tills amma bolag.

Svar på tråden Gravidförsäkring - vilken ska man ta?