Inlägg från: Robinsyster |Visa alla inlägg
  • Robinsyster

Kondylom

Inte är det kul iaf......

Speciellt inte om man inte har en aning om man har det eller inte. Går och testar sig för de "vanligaste" könssjukdomarna och sen smittar sin partner........
    Inge kul!

• Robinsyster

Det är ju väldigt intressant vad båda ni anonyma säger...
    Även att det skiljer så mycket på fakta. Vad ska man tro på?

Man blir ju lagom förvirrad.......

• Robinsyster

Kan faktiskt tänka mig att det är väldigt många som har det. Kanske inte symptomen men en kompis till mig har det fast inte haft vårtor på säkert 7 år.
    Känns ju som att man inte har det längre men ett virus finns ju kvar.....
    Så de där vårtorna kan ju dyka upp när som helst.

Men vad läskigt att bebisen kan få......
    kan man alltså få vårtor när man är 15 och blivit smittad av sin mamma?
    Verkar sjukt!

Anonym skrev 2007-11-28 09:56:25 följande:
    Det där med 40% var det min läkare på kvinnokliniken som sa till mig.Och han sa att hormoner man har i kroppen gör så att kondylomen bryter ut... asså inte så att det kommer från ingenstans men at man har kondylom UTAN vårtor och sen så kommer hormonet och gör vårtor hahah eller vad jag ska säga.. så fick jag det sagt iaf.. och att 40% av alla gravida kvinnor har det.Jag är öppen med det i mitt förhållande, och dom är inget problem alls. min sambo stör sig inte på det. Har grymt bra sex trots dessa fula små grejer...Fast jag känner mig lite äcklig med dom.. har för mig jag hört (om jag inte mins fel) att det kan smitta över till barnet om en kondylom börjar blöda och bebisen har ett sår...?
Svar på tråden Kondylom