• SysterYster2

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla. (del sex)

Startar upp en ny tråd då jag såg att den gamla stängdes igår. Hoppas att jag gjort rätt och att alla hittar hit.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-18 22:28
    Passar på att klippa in orginal-början på denna tråd så alla är med på hur den startade.

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla. (del sex)
  • SysterYster2

Kopierar in den senaste listan också så tror jag att jag fått med allt.

Väntar på start:
    Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. Första IVF-möte 3/10.
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF januari (BIM 28/12)

Sprayar:

Sprutar:

Äggplock:

Inväntar FET:
    3/12 iiia, 35 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF
    QQQ, 30 år, sedan 2004, 2 IVF, prel FET nr1 v 49
    SysterYster2, 31 år, ICSI nr 1, FET nr1 prel v.3 -08

FET:

Ruvar/testdag:
    24/11 Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 i jan, FET 1 missfall, FET 2 minus, ruvar på FET 3 (6 st kvar i frysen).

GRAVIDA:
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3, BF 6dec07
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1,
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA, BF 2jan08
    25/6, Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1. BF 24feb-08
    17/9, Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm

• iiia

Gött! Då var vi igång med en ny tråd igen!!!

Tack för alla gulliga tillrop för min musikaliska sida av livet! Jag lovar att återkomma med mer info! Ja, jag skriver själv om livets upp och nergångar. Har faktiskt en sång om detta vi går igenom nu - heter "Väntans timmar". Men den vill jag nog inte ta med på skivan för den är för personlig just nu.

Och jag är på dag 10 nu - klar med Pergokuren som skönt är. Jag påverkas genom att jag sover sämre och får värmevallningar... sådärkul!

Så på fredag blir det stickor igen. Denna månad ska jag väl ändå fånga in den motspänstiga ÄL så att det blir en FET!

Ha det gott,
    kram iiia

• Dubbelwe

Hej tjejer!
    Här har ni en till som hittade!

Jag har haft problem med datorn och inte kunnat skriva inlägg på länge men hoppas att det går nu...
    Det har hänt en del här ser jag. Först och främst vill jag krama om dig Bling. Det var riktigt tråkigt att det inte blev något. Du vet att vi tänker på er . Har ni orkat tänka på nästa steg?

Alla andra som  behöver får här också en bamsekram! Jag är visst lite luddig i huvudet och måste gå tillbaka i gamla tråden och kolla vad det var nu igen, som hänt...

Men en sak som jag är säker på är att jag väntar med spänning på din skiva iiia!

Nu ska jag göra ett ryck här på jobbet, ha en bra dag alla.

• iiia

Hej, skönt att fler och fler hittar hit! Vi måste ju hålla ihop eller hur!! Och tänk - i detta forum blir man bara sååå glad när det blir ett plus på stickan. Liksom ingen avundsjuka, annat än att man längtar ännu mer själv.

Dubbelwe - vad gullig du är!

Ha en bra dag! Imorgon blir det julfest med glitter och glamour och lördag ska jag och tjejgänget ha en spa-dag hos en av tjejerna - det kommer dit en massör och vi ska bli så vinteruppfräschade! Och kvällen VUXENFEST - håller tummarna för att det blir så och inte en massa barn... fast jag gillar barn... men det är skönt ibland att umgås utan dem! Tror ni hajar vad jag menar...

Kram!

• QQQ

Gokväll,
    Imorgon ska det tinas embryon, fast förhoppningsvis bara 1 förstås, iiiii så spännande. Om jag får ett tillbaka så blir det liksom världens mega-adventskalender att ta sig igenom ruvandet, mmmmm hoppas ju på mitt livs julklapp förstås och med tanke på hur jäkla snäll jag är så...............

Kram vänner

• Bling1975

Jag är lite låg så jag skriver inte så mycket, men jag läser om er hela tiden. Och hoppas och håller tummarna för en massa lyckade FET framöver.

Kram på er!

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • badprinsessan

Upptäckte det, klumpigt av mig att missa, jobbar så mycket o surfar så lite numer... brukar annars ha koll...

Tripp tripp i nya tråden

*** kommer jag nånsin att bli gravid ***
  • badprinsessan

nån dag när nån har tid, kan man alltid klicka in sig hos dem på listan o skicka länken...

*** kommer jag nånsin att bli gravid ***
  • QQQ

Jag ruvar igen
    Embryo nr1 idag hade bara 2 celler kvar så de tinade ett till eftersom vi hade rätt många, det hade 3 celler och det var det vi fick tillbaka. Hade väl önskat alla celler i behåll men man får väl inte vara så petig..
    Jag gillar FET!! Shit vad smidigt, inget ont och inga sprutor, bara godbiten
    Läkaren idag var toppen dessutom, förra gången hade jag en 'prao' och det var allmänt rörigt.

Väntar på start:
    Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. Första IVF-möte 3/10.
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF januari (BIM 28/12)

Sprayar:

Sprutar:

Äggplock:

Inväntar FET:
    3/12 iiia, 35 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF
    SysterYster2, 31 år, ICSI nr 1, FET nr1 prel v.3 -08

FET:

Ruvar/testdag:
    24/11 Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 i jan, FET 1 missfall, FET 2 minus, ruvar på FET 3 (6 st kvar i frysen).
    QQQ, 30 år, sedan 2004, 2 IVF, FET #1 testdag 18/12

GRAVIDA:
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3, BF 6dec07
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1,
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA, BF 2jan08
    25/6, Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1. BF 24feb-08
    17/9, Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla. (del sex)