kristinah: Jo, det är klart det är. Men poängen är att om man säger att man inte vill dricka någon alkohol överhuvudtaget och vill vara 100% vit, så kan man inte dricka ens alkoholfritt vin eller öl, eftersom det är alkohol i det. Man tar ju bort själva alkoholen ur de viner och öl som de producerar, och då kan man inte få bort precis allt eftersom det är en del av själva processen med att göra vin eller öl. Min poäng är ju att de här diskussionerna oftast blir rätt så onyanserade och svartvita och oftast ändå inte leder någonstans. Var och en ska göra det som känns rätt för en själv.
Jag läste en artikel förra åreti någon gravidtidnig om de olika förhållningssätten till mat och alkohol och det var rätt nyttig läsning. I holland är det förbjudet att äta råa grönsaker och rå frukt till exempel och i Italiena måste alla äta kött, även vegetarianer annars anser man att man undernär bebisen i magen... På Irland är det en Guinness om dagen och max 6 cigg som gäller... Och vad jag vet så finns det en massa holländare, italienare och Irländare där ute...