Inlägg från: Mrs Dragon |Visa alla inlägg
  • Mrs Dragon

Börjar bli rädd för första förlossningen...

Hej tjejen!

Du ska absolut inte lyssna på en massa dumt folk har ur sig om förlossningar! Förstår inte hur vissa funkar... Man kan vara nog så nervös ändå!

Ville bara tala om att det tidigare stod "SJUKHUSSKRÄCK" med stora, röda bokstäver stämplat på min journal. Haft lätt för att svimma av allt som har med vården att göra.. Min pappa är likadan. :) Trots det gick förlossningen hur bra som helst! Hade inte ont (ryggmärgsbed), sov mellan värkarna och det gick rätt fort. Mackorna vi fick efteråt var dessutom fruktansvärt goda!! Glad
    Jag läste inte spec mkt om förlossningar när jag var gravid. Ville absolut inte se/läsa om det! Dock hade jag snappat upp att man får smörgås efteråt - och det var det jag fokuserade på...!
    Varje gång jag blev nervös inför min förlossning, tänkte jag på den där fikabrickan! Skrattande Min man tyckte det var lite sött att jag fokuserade på just det, men det funkade!

1. När till o med jag klarade det, så kommer det funka hur bra som helst för dig! Jag kan göra om det hur många ggr sm helst tror jag!

2. Hitta nåt att fokusera på, som lugnar ner dig om du blir nervös. Det kan tydligen vara vad som helst! :)

Många kramar! Lycka till med lilla bebisen!
    /Mrs Dragon

Svar på tråden Börjar bli rädd för första förlossningen...