• inze

vi som handlar på Lidl

Vi handlar en hel del på Lidl. Läsk, vatten, chokladpulver, pasta, glass, pålägg blir det då och då.
    Och deras erbjudandevaror håller nog mycket bättre kvalitet än vad de som inte "vågar" handla på Lidl tror. Vi har köpt stekpannor, kastruller, minneskortsläsare, laddningsbara batterier och skor där. Allt har varit bra och betydligt billigare än motsvarande kvalitet på andra ställen.

Speciellt det här med skor är ju lite kul, eller kanske inte. Dottern hade ett par gympaskor därifrån i våras som var bra (kostade 69:--). Nu till hösten hittade jag samma sko på rea för 29:-- så jag köpte dem bara för att de var så billiga och kunde vara bra att ha som reservskor i alla fall. Men vilka skor har dottern använt hela hösten. Lidl-skorna för 29:-- eller Ecco-skorna för 600:--? Ja gissa.

• inze
    Familjen Söderström skrev 2007-11-28 14:31:32 följande:
    nån som ätit glassen med choklad cokogrisp? eller nå sånt*I LOVE IT*
    Om du menar den i en lite avlångförpackning så  köper den då och då. Kostar ju under 20 kronor och är minst lika god som Mövenpicks (som har precis likadan förpackning Även jordgubbsglassen i samma serie är jättegod.
  • inze
    tilda den vilda skrev 2007-11-28 14:45:45 följande:
    jag vet inte om man ska säga tyvärr men jag måste åka 2 mil till lidl butiken det kanske är bra annars skulle jag hänga där varje dag. ett tips varje mån o tors lägger det ut varor som kommer (på deras hemsida)
    Man kan även få veckans specialvaror på mail. Bara att slänga när man kollat vad som erbjuds. Funkar bra för mig som bor för långt från mitt Lidl för att få nån direktreklam.
  • inze
    Atamon skrev 2007-12-05 14:32:52 följande:
    Lidl egna julmust är faktiskt inte så tokig! (köpte lightvarianten)
    Den fick bra i nåt blindtest av julmust också.
  • inze

Någon som köpt blandfärsen de har just nu för 27:90 /kg? Borde ju vara OK när det är Scan och skapligt datum.

• inze
    Miot skrev 2007-12-21 10:34:34 följande:
    Måste fråga er som handla på lidl, finns det julskinka där och är den bra isåfall?
    Jag köpte en idag + en massa annat och skinkan var svensk och kostade 39:90/kg. Har dock inte hunnit smaka den än.
  • inze
    Kantarellen skrev 2008-01-31 16:48:49 följande:
    Vad tror ni om köksvågen som kommer som erbjudande nästa vecka? Behöver en och det var ett bra pris, men hur brukar kvaliten vara?
    Jag tycker kvaliteten på grejorna som Lidl säljer (i de olika veckorerbjudandena) har varit väldigt bra. Jag har köpt stekpannor, kastruller, pappersskärmaskin, sprialbindningsmaskin, kortläsare, regnställ, stövlar och skor och säkert fler grajor som jag glömt nu och jag tycker grejorna har haft bra kvalitet i många fall motsvarande mycket dyrare grejor på andra ställen.
Svar på tråden vi som handlar på Lidl