• Sallisen

vi som handlar på Lidl

Hääär var tråden! Tack TS för starten!

Vi älskar Lidl i vår familj, storhandlar där varje månad!

Just nu önskar jag att jag hade vaniljglassen (i den blå 2½-litersbunken) tillgänglig, gravidhormonerna KRÄVER lite glass!

• Sallisen

Har ni provat de där grekiska grejerna de har... såna där knyten fyllda med fetaost? *vill haaaaaaaaaaaaaaa*

• Sallisen
    Lizard19 skrev 2007-11-28 10:56:19 följande:
    Har dem i frysen har inte provat än men vi köpte fish and chips påsen som är ljusblå. INTE god... Usch katterna fick de :P Men de är ju så man lär ju prova sig fram =)
    Vi provade deras fiskpinnar, men usch alltså! Aldrig mer!

Men som sagt, sen vet man ju!

Prova knytena, sååå goda!! (akta tungan bara, fyllningen är VARM när de kommer ut ur ugnen!)
  • Sallisen

Deras chicken nuggets, i den ljuslila lådan (vet inte om nån har skrivit om dem redan). MUMS!

• Sallisen
    Lizard19 skrev 2007-12-04 16:10:22 följande:
    Har ni slutat handla på Lidl ? =)Ska dit ikväll å handla =)
    Sluta handla på Lidl? Förvånad *chockad* GÅR det?!
  • Sallisen
    Lizard19 skrev 2007-12-04 16:20:13 följande:
    Haha nej men ni är så tysta ju :PIkväll blir de julmust förvisso apotekenas men de finns där :P Å något gott slinker nog ner =)
    Okej!

Jag smaskade faktiskt i mig en rejäl hög av den goda vaniljglassen igår! *slurp*
  • Sallisen

Tar kanske en sväng dit i morgon... är så sugen på godis, och de har mina favvisar bland plockgodiset!

• Sallisen

Vi köpte en stor skinka häromveckan, den var jättegod!

• Sallisen
    Novatjejen skrev 2007-12-11 15:38:00 följande:
    Köper alltid Lidls köttfärs, nötfärs för det mesta och den är superfin o god! och superbillig 19,90 för 500g
    Ja, den är fin och god, den köper vi alltid!
  • Sallisen

På "min" Lidl är frukt och grönt-avdelningen jättefin, och varorna fräscha. Det enda jag har att opponera mig mot är att rödlök bara säljs i påsar, för såååå mycket rödlök går inte åt hos oss.

• Sallisen
    ThereseA skrev 2007-12-13 01:35:49 följande:
    ja har oxå vart ganska skeptiskt till att handla mat på lidl.. inte vet ja varför :0) men får mest bara höra positiva saker om den affären plus att man tjänar på att handla mat där..deras jul skinka är jätte god, åt av den förra julen och ska även göra de denna jul..kanon bra att dom säljer rödlök i säck, ja använder jämt rödlök i sallader,blir kanon gott! men har hört mkt om att deras mjölk inte ska va nå bra, att mjölken inte innehåller dom viktiga vitaminerna lr nå sånt? att gravida och barn inte ska dricka deras mjölk.. nån som vet nått om detta?
    Deras mjölk är jättegod. Den innehåller inte A-vitamin tror jag. Den är bra för den har en skruvkork, så mjölken kan aldrig ta smak av annan mat i kylen - toppent toppen!!!
  • Sallisen
    Hundkär skrev 2007-12-13 08:56:08 följande:
    Jag tycker lidls kassor är lite konstiga om man ska handla mycket och är själv så blir det problem att packa.det finns liksom inget som samlar upp maten som i vanliga affärer. varför bygger man kassor på det viset?
    Man ska lasta ner allt i vagnen igen och sen packar man i lugn och ro vid hyllan som står nära kassorna, oftast vid fönstren. Har man bara vant sig så funkar det jättebra!
  • Sallisen

Tror jag ska skicka iväg gubben till Lidl idag för att handla mina favoritgodisar!

• Sallisen

Vad är det för fel på pappkassarna? Jag tycker inte att det är nåt fel på dem!!

• Sallisen

Jaha, jag har aldrig råkat ut för att de har gått sönder... Fast jag tar ju hellre flera än proppar en full också...

• Sallisen
    Lizard19 skrev 2007-12-21 10:28:49 följande:
    Fast bröd och lite artiklar till badrummet lär de väl hålla för... Å jag bruka oxå ta fler och låta de vara lite i pappkassarna men tji fick ja...Förresten måste jag säga att deras kakor e mumma... =) Finns chokladkakor med apelsinsörja inuti som är mums... =)
    Trist om de pajar!!

Min mamma älskar de där chokladkakorna med apelsinmarmelad i, dem får vi alltid när vi är där!

Jag vill dit och köpa godiiiiis!
  • Sallisen
    Miot skrev 2007-12-21 10:34:34 följande:
    Måste fråga er som handla på lidl, finns det julskinka där och är den bra isåfall?
    Ja, vi köpte en dansk färdigkokt och den var måhända något salt men annars god. Den är snart uppäten! Får köpa en till...
Svar på tråden vi som handlar på Lidl