• Atamon

vi som handlar på Lidl

Oj, fanns det en sådan här tråd! Måste läsa igenom, sedan ska jag tipsa om det som jag tycker är bra!

• Atamon

* Frukt och grönt är jättebra på Lidl här i Sundsvall!
    * Brukar inte gilla panerad fisk, men Lidl har större, panerade bitar med fyllning. Jättegoda! (tror det var tipsat om dom)
    * Kryddorna gillar jag, torkad persilja på stor burk - jättebra.
    Torkad chili i kvarnburk
    * Många konserver/glasburkar som är bra. Champinjoner, grillad paprika, oliver osv
    * Öl Schwaben Brau 2,8, i små bruna glasflaskor. Jättegod matöl (och annars också om man gillar ta en öl)
    * Fetaost av märket Milbona, blå förpackning, två bitar som sitter ihop.
    * Bröd finns ju många vanliga sorter, samt av vi brukar köpa Butter Toast rostbröd.
    * mörk choklad, långa, blå stänger

• Atamon

Lidl egna julmust är faktiskt inte så tokig! (köpte lightvarianten)

• Atamon

Lizard19 skrev 2007-12-05 16:27:12 följande:

Nja blev faktiskt inte så förtjust i den....
    man kan ju inte tycka om allt
  • Atamon

Mor till solsken skrev 2007-12-15 10:30:49 följande:

Köpte must där igår men kom hem med två lightflaskor och två "vanliga". Korken var vit på lightmusten och röd på den vanliga, etiketterna visade inte på något sätt att det var light. Vi kände det på smaken eftersom vi så gott som aldrig dricker lightläsk. Lite tokigt om ngn som inte klarar socker får fel. Är nog läge att informera Lidl kanske. Smaken var det ju annars inte ngt fel på.
    På lightjulmusten jag köpte av Lidls egna märke så står det light på etiketten
  • Atamon

Vi köpte julskinkan igår på Lidl, den för 29.90 kg. Skinkan var saftig och god, lite väl salt för min smak, men det känner man ju inte om man äter den på smörgås eller på en jultallrik tillsammans med senap och potatis m.m.

• Atamon

Idag blev det bra fyndet fonduegafflar Vi skulle äta fondue på nyårsafton men hade slarvat bort fondugafflarna, i och för sig så gick det bra med grillpinnar i trä också men trillar man över riktiga gafflar sådär - så är det ju bra!

Men de har tagit bort korgarna från Lidl här i Sundsvall, på grund av att folk stal dom...

Svar på tråden vi som handlar på Lidl