• Spindelskratt

vi som handlar på Lidl

Men titta en tråd för mig för man får väl vara med

Vi storhandlar alltid på Lid'l en gång i veckan.
    Köper blöjorna, enda blöjan som verkligen håller hela natten på gossen. Billiga är dem med.

Annars så köper vi det mesta, det enda jag inte handlar där är schampo/balsam o gossens välling/gröt/burkmat finns inte heller där. Ibland blir det komplement på bröd på Kvantum på andra sidan gatan.

Men jag bara älskar deras chkolad glass med bitar i...Mumma!

Finns så mycket smått som är så gott hos dem tycker jag.

Håller med gällande fiskpinnarna de var ingen höjdare.
    Men deras kycklingklubbor o de där friterade kycklingbitarna är så gott till ris o sötsur sås

• Spindelskratt

Här i Bromölla finns det korgar, fast det är sällan jag tar en korg blir alltid en vagn

Kassorna kan jag hålla med om att det kan vara bökigt. Men inte känner jag mig stressad. Vi packar ner i ihopfällbara backar som vi ställer i vagnen. Gillar inte deras påsar alls, tycker de är på tok för små o låga.

Någon som har provat deras stora glasstårta den med choklad tror jag det är. Funderar på att köpa en sådan till kalas här...

• Spindelskratt
    Lizard19 skrev 2007-11-29 09:50:51 följande:
    Japp vi har provat den men var ingen hitt direkt... Synd för den såg smaskig go ut...
    [/citat]
    Rettis skrev 2007-11-29 10:07:40 följande:
    [citat]
    Här är en till som älskar LIDL!! Här finns det korgar oxå!
    Japp jag har provat den!! Den är -ingen- glasstårta!! Det är mer vanlig tårtbotten i än vad det är glass!! Jättekonstig!! Den såg såå god ut när jag köpte den, men så när vi öppnade den och fick smaka på den var den en stooor besvikelse!
    Tack för svar, då ska jag inte köpa den alltså. Får hitta på något annat då
  • Spindelskratt

Måste bara tipsa om en ikke ätbar sakt jag köpte för 10kr igår.
    Det var en flaskborste, fast med skumgummi istället för de där hårda stråna som annars brukar finnas.
    Superbra var den fick rent gossens nappflaskor ända ner till botten o även en smal vas blev ren i botten.

Blev ju en massa annat köp med förståss, kassler var billigt så det köpte jag o hittade en massa varor på 30%. Bra att lägga i frysen. Summan landade väl runt de 500kr o det räcker hela veckan. Bara mjölk som behöver kompletteras.

Pepparkaksdeg letade jag efter, men hittade ingen...Någon som sett om de har o provat den?!

• Spindelskratt

Har ni provat deras grova bröd med solroskärnor. Så supergott det är och mättande, stora skivor med räcker ju länge

Har med frysen full med vitlöksbröd o örtbröd.

• Spindelskratt

Finns det fryst med? Jag menar det färska brödet

tilda den vilda skrev 2007-12-10 07:25:19 följande:

menar du det frysta eller färska?
  • Spindelskratt

Jo, det där med att packa ner varorna när man handlat tar lite tid att lära sig. Vi har två fällbackar med oss när vi handlar som vi fäller upp o lastar i direkt o bär bara in i bilen. Smidigt o lätt. Vi slägner annars påsarna då vi inte kan använda dem till avfallspåsar då vi källsorterar o måste använda speciella påsar.

FRÅGA: Har ni sett de där små blöjpaketen för typ 20kr, tror det fanns två storlekar. Någon som provat dem på sina ungar o kan berätta hur dem är? Tänkte det kunde vara smart att ha en paket hos farmor tex där vi är ofta.

Julmusten var helt okej tyckte jag så den har vi köpt ett lager av, Julskinkan har jag inte köpt ännu men den får man kanske köpa då

• Spindelskratt

Nu har de höjt blöjorna rejält, 69kr, tycker inte det är så billigt längre för 44 blöjor...

• Spindelskratt

Var på Lid'l igår o skulle handla mjölk, men det var totalt slut där. Köpte byxblöjorna iaf, bra att ha på dagis vet inte hur många som finns kvar där så lika bra att ta med.

Någon som har provat den där Gordon Blue fyllda fisken?
    Tycker den ser god ut men är tveksam ändå...

• Spindelskratt

Billiga blöjor denna vecka
    Så nu fyller iaf vi på vårt lager här hemma.

• Spindelskratt

aftamon: VA! stal dem korgarna, ja folk är märkliga

Lizard: Ja precis, det är lika bra att köpa hem när det är billigt. För oss är det enda blöjan som funkar hela natten.
    Vi köpte 8pkt igår *S*

• Spindelskratt

Svartfågel: Deras största blöja går upp til 25kg. De är verkligen jättebra! Har haft deras blöjor sedan gossen blev född, var enda blöjan som verkligen höll hela natten för oss.

Det finns massor som är gott hos Lid'l svårt att säga något...men deras färska butterkaka är grymt god, samma med deras glassar. Älskar chokladglassen med bitar i.
    Massor med gott i godishyllan finns det med.

Deras tvättmedels märke av "W" är superbra, tycker jag.
    Köper både tvättmedel, mjukmedel o maskindisk av det.

Du får helt enkelt prova dig fram :)

Idag blir det storhandling för oss när maken slutat, ska köpa glass då

• Spindelskratt

Här kostar blöjorna numera 79kr efter deras sänkning...tur man har ett lager hemma. För 79kr är inte billigt tycker jag, då får det bli EKO hallens blöjor eller Willys...

Hoppas killen blir rumsren snart här

• Spindelskratt

Och imorgon torsdag ska jag köpa barnlampan med flygplan att hänga i sonens rum. Blir jättebra, tror jag

Saknade faktiskt tandkräm för barn, kan inte hitta det alls. Någon som vet om det finns?

Svar på tråden vi som handlar på Lidl