• Lalalong

Termobyxor till vuxna...?

Jag är i skrikande behov av ett par termobyxor/överdragsbyxor. Det kommer snart att bli alldeles nödvändigt att ha på jobbet. Men var hittar jag det?
    Försökte göra en sökning på stadium.se men det fanns inget där enligt deras sökmotor. Men det är den typen av affärer som gäller eller?
    Jag drar stor storlek så det får nog vara herrstorlekar helst. För i damstorlekar finns det nog inte sånna plagg till mig. Tjockisar är ju inte ute och bli våt i snön så. *ironi*

Hjääälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-28 11:00:43:
    Ett litet tillägg.
    Priset är naturligtvis en faktor som väger ganska tungt. Jag behöver ett par byxor och är ju tvungen att betala det de kostar men jag skulle bli glad om jag hittade ett par som inte kostar över 6-700 kronor!

• Svar på tråden Termobyxor till vuxna...?
  • Lalalong

Sencha
    Okej... Hoppas att det finns nu också... och att de passar

• Kenzie

Jag hittade billiga på Ica Maxi, det fanns massor att välja på. Betalade 400 kr har jag för mig.

• snillis

Annars kan du säkert hitta ett par bra på Blocket.

• Namin

På stadium kan du söka på "skidbyxa". Det finns i vuxenstorlekar från 699 kr... Andra sportaffärer har också. Billigast blir nog dock att hitta på blocket eller typ Ica Maxi eller Coop Forum.

• SeTa

Jag köpte skidbyxor till både mej och sambon på loppis förra året. Betalade typ 70 spänn/byxa, och dom ser helt oanvända ut.
    Kan ju kanske vara värt att kolla?

• TheLove

vet no någonstans man kan köpa overol till vuxna? Min mamma hade det när jag var liten lagom i storleken jag borde ha nu men tror ni inte hon slängt den? jodå... Jag vill ha det till nästa vinter då jag har ett barn att vara ute och leka med.. Så man inte står där och fryser som en galning...

• Marco och Mathias mamma

Har du någon eurostorebutik i närheten? www.eurostore.se Jag köpte ett par där camomönstrade till maken(fanns även blommiga) för 100, verkar vara hyfsad kvalité på dem...

• IntravenösFylletös

FINNS PÅ LIDL  (oups caps ) såg ja i reklamblad förra veckan.
    219kr eller nåt för thinsulate brallor upp till strl 44

Fuck her gently
  • snillis

Ett annat alternativ är att köpa ett bra underställ. Då kan du ha vanliga byxor över. Skulle tro att du fryser mindre i det än om du köper "billiga" termobrallor.

Min erfarenhet (åker mycket skidor) av termokläder är att man får vad man betalar för.
    Billiga termobyxor håller inte ute kylan är min erfarenhet.

• Lalalong

Kenzie
    Okej... Tror Maxi är rätt dliga på storlekarna i och för sig. Men jag ska absolut kolla! Tack!

snillis
    Storleken som är kruxet...

Lycklig82:a
    Tack!

SeTa
    Storleken är kruxet med det... mycket lite utbud på second hand i stora storlekar tycker jag.

bonusmorsa
    Inget jag känner till i alla fall men jag ska kolla! Tack för tipset!

Intravenös Fylletös
    Tack för tipset! strl 44 räcker dock inte på långa vägar

• Lalalong

snillis
    Fast jag behöver överdragsbyxor. De behöver nödvändigtvis inte vara fodrade eller så utan som du säger funkar det med ett underställ. Men jag jobbar som förskollärare och behöver kunna sätta mig ner på knä o.s.v när vi går ut (Just det är det minsta, jag ska ju helst kunna följa med barnen i deras aktiviteter, bygga snögubbar, åka pulka o.s.v. Inte hela tiden, men möjligheten ska finnas). inte så kul att gå med blöta kläder när vi går in sen

• IntravenösFylletös
    Lalalong skrev 2007-11-28 12:20:19 följande:
    KenzieOkej... Tror Maxi är rätt dliga på storlekarna i och för sig. Men jag ska absolut kolla! Tack!snillisStorleken som är kruxet...Lycklig82:aTack!SeTaStorleken är kruxet med det... mycket lite utbud på second hand i stora storlekar tycker jag. bonusmorsaInget jag känner till i alla fall men jag ska kolla! Tack för tipset!Intravenös FylletösTack för tipset! strl 44 räcker dock inte på långa vägar
    fast det fanns herrstorlekar med tror ja
    Fuck her gently
  • Lottis77
    TheLove skrev 2007-11-28 11:50:06 följande:
    vet no någonstans man kan köpa overol till vuxna? Min mamma hade det när jag var liten lagom i storleken jag borde ha nu men tror ni inte hon slängt den? jodå... Jag vill ha det till nästa vinter då jag har ett barn att vara ute och leka med.. Så man inte står där och fryser som en galning...
    Jag har sett att Europris har overaller i vuxenstorlek. 399 kronor tror jag de kostade.
    Är det inte semester snart???
  • TheLove
    Lottis77 skrev 2007-11-28 13:08:59 följande:
    Jag har sett att Europris har overaller i vuxenstorlek. 399 kronor tror jag de kostade.
    vad bra! Var de snygga?
Svar på tråden Termobyxor till vuxna...?