• Wilma77

när kryper och går era barn

Min pojke är 4 månader och börjar snart krypa på riktigt han gör röreslerna rätt och tar sig lite sakta framåt. Han älskar även att stå och sitta han drar sig upp till sittande och helst stående så fort han får tillfälle. Han har nu senaste veckan börjat gå framåt när man håller i hans händer och han står upp. Är det normalt..vad gör era 4 månaders??

• Svar på tråden när kryper och går era barn
  • Lillan 07

4 mån? Det e väldigt tidigt! Men fullt normalt. Grattis, du har en stark kille
    Genomsnittet lär sig väl krypa mellan 7-9 månader har jag hört. Min dotter är 8 mån och har just lärt sig krypa.
    Ett råd, häng inte upp dig på om det är normalt eller inte, barn lär sig olika tidigt eller sent, en del är tidiga på en del saker men senare på annat. All utveckling är roligt och spännande oavsett när de kommer.

• Busbellan

Min dotter på 4 mån ålar, men bara bakåt än så länge. Eller så roterar hon på stället.

Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • Gelis14

min tjej är 10 månader, hon kryper inte....hon hasar fram i väldans fart..passar väl henne bättre. Ställer sig upp mot saker...typ stolar o vardagsrumsbord...går inte längs med dem ännu. Som sagt allt kommer i barnets egna takt.

• FridaE

Min dotter kom upp i krypställning vid 5.5 månader men kom inte iväg med krypandet förrän straxt innan 7 månader. Nu är hon 9 månader och har precis börjat gå utan stöd, hon bara släppte soffan och gick iväg för ett par dar sen och sen dess rultar hon omkring här hela dagarna typ.

• Yohanna85

min kille är 6 mån och har inte lärt sig än. Han tycker inte om att ligga på mage. Så han övar ju inte på det så himla mycket heller!

• Veronika28

Där ser man !! fråga Bvc om det är normalt eller inte
    jag har aldrig hört nåt liknade fråga de på Bvc för här i Fl är alla barn tidiga hehehhe

• hoppasblimamma

Jag trodde också min son skulle börja krypa jättetidigt för han ställde sig också i krypställning och benen gick på honom (men inte armarna) när han var 4 mån. Men det dröjde ändå till 7 mån innan han lärde sig krypa på riktigt.

• ElinTe

Min son är 6 månader och har inte lärt sig komma upp i "krypställning" än men han ålar fram och har gjort det sen han var 5.5 månader. Trodde att han skulle vara sen eftersom han är ett ganska lugnt barn, men nu tar han sifg fram och kan dra i saker

• Suskiv

Vände sig när han var 2½ månad. Ålade vid 4 månaders ålder. Ställde sig mot möbler vid 5 månaders ålder. Kröp på riktigt vid 6 månaders ålder och gick utan stöd vid 9 månaders ålder. Han är 10 månader nu.

De andra två har haft liknande utveckling med nån veckas variationer åt båda hållen.

Svar på tråden när kryper och går era barn