Hjälp!! Inköpslista till bebis!
Med allt som kan tänkas behöva tack!
Med allt som kan tänkas behöva tack!
skötbord
barnvagn+skötväska
amningskudde
badolja
babygym(ej ett måste)
babysitter(ej ett måste)
blöjor
"Rumpkräm"
tvättlappar
nappflaska
kläder(både ute och inne)
spjälsäng+lakan
spjälskydd
klädbyrå
små handdukar
"kisskydd"Som man lägger inder lakanet om bebisen kräks eller blöjan löäcker så blir inte hela madrassen förstärd!
Barnstol(ej ett måste i början)
Ev nappar
topz
alvedon
febertermometer
badbalja
kommer inte på mer just nu men hoppas det duger så länge!!
Håller med föregående talare, dock klarade jag mig utan badbalja, amningskudde och nappflaskor (de 4 första månaderna).
Tror du klarar dig utan spjälskydd också. I alla fall från början
Saknar bilbarnstolen. Den skulle vi inte klarat oss utan ser jag nu
Med febertermometer vill jag rekommendera en där du mäter i öronen. Jag tyckte det var svårt att hålla fast under armhålan på bebis eller i rumpan..
Om du köper hem nappflaska tidigt kan du ju också köpa hem en eller två färdigblandade babysemp (ersättning).
Barnstol rekommenderar jag IKEA's vita med bricka (minns inte vad den heter). den behöver du från typ 4-6 mån alder. När ditt barn blir större skulle jag rekommendera en tripptrapp stol.
Badbalja vi har haft en superduper fancy med första barnet, med tvåan hade vi IKEA's blåa och den var jättebra....
babysitter, baby gym (med lekmatta och bärsele) tyckte jag var bra att ha redan tidigt.
Lycka till
Tack tack :)
Barnvagn, bilbarnstol, skötbädd. barnsäng. Sen kan du införskaffa lite då och då.
Vagn, bilstol, babysitter, filtar, lite kläder, skötbord, badbalja tycker jag är det som är skönt att ha i början.
Tvärtemot vad man tror när man är gravid så kommer man ha både tid och lust att handla även efter att barnet fötts... På så sätt kan man köpa det som man upptäcker att man har behov av efterhand. Amningskudden ligger t.ex. bara och tar plats i garderoben!
Apropå febertermometer så har jag blivit rådd att använda en i rumpan. Det är, säger många som prövat, svårt att få rätt temp med en örontermometer.