• Pyssilullan

Hur tillagar man rödspätta?

Köpte rödspätte-filéer idag

Men hur lagar man till sånt?

• Svar på tråden Hur tillagar man rödspätta?
  • palmblad

Antingen panerar jag dem: ägg eller filmjölk o sen en blandning av ströbröd, salt, vitpeppar o en gnutta socker.

Eller så lägger jag dill o gräslök på dem o viker dem dubbla. Lägger i en form o häller en blandning av tunn grädde o citronsaft på. In i ugnen.

• Pyssilullan
    palmblad skrev 2007-11-28 21:02:13 följande:
    Antingen panerar jag dem: ägg eller filmjölk o sen en blandning av ströbröd, salt, vitpeppar o en gnutta socker.Eller så lägger jag dill o gräslök på dem o viker dem dubbla. Lägger i en form o häller en blandning av tunn grädde o citronsaft på. In i ugnen.
    steker du dom om du panerar?
    vilket blir godast tycker du?
  • Sofie75

Det här är lätt och jättegott!

Rödspätta i ugn (

500 gr Rödspätta

dill

salt och peppar

Creme fraiche

räkost

lägg dill på varje rödspättafile rulla ihop.
    sätt in i ugnen 225 grader i 20 min under tiden blanda 5 dl creme fraiche med en burk räkost.
    Ta ut fisken efter 20 min slå av spadet som blivit häll sedan blandningen av creme fraiche och räkost över fisken låt stå i 15 min eller till fisken fått lite
    färg.
    Servera med pressad potatis.

• Fridolina 82

Jag brukar panera fileerna (doppa i mjöl, sen vispat ägg och sist ströbröd blandat med salt o peppar.)
    Jag steker dom i mycket smör på medel märme tills dom är gyllenbruna och till det brukar vi äta hemgjord potatismos och kokta gröna ärtor!

Ruggigt smarrigt!!!

• Fusion

Fridolina 82 skrev 2007-11-30 05:27:13 följande:

Jag brukar panera fileerna (doppa i mjöl, sen vispat ägg och sist ströbröd blandat med salt o peppar.)Jag steker dom i mycket smör på medel märme tills dom är gyllenbruna och till det brukar vi äta hemgjord potatismos och kokta gröna ärtor!Ruggigt smarrigt!!!
    Det är det ultimata , fast du glömde remouladsås sen var det perfekt...:)
  • 061104
    Jag brukar panera fileerna (doppa i mjöl, sen vispat ägg och sist ströbröd blandat med salt o peppar.)Jag steker dom i mycket smör på medel märme tills dom är gyllenbruna och till det brukar vi äta hemgjord potatismos och kokta gröna ärtor!Ruggigt smarrigt!!!
    Jag gör som du
  • Fridolina 82
    Fusion skrev 2007-11-30 05:32:54 följande:
    Det är det ultimata , fast du glömde remouladsås sen var det perfekt...:)
    Jo, om man äter remouladsås... Haha, min sambo gnäller alltid på mig eftersom jag ständigt glömmer det men jag klarar verkligen inte av den smaken... Men du har rätt... Äter man den såsen så måste den vara till har jag fått lära mig!

Ha det kalas-bra
Svar på tråden Hur tillagar man rödspätta?