• little mommy

fler som ska spara till jämnlångt hår??

jag klippte nyligen kort och nu är jag trött på allt uppklippt/ vispit/sassy/ tapper/ hår nu vill jag ha rakt och jämnlångt till axlarna.
    fler som har samma mål??
    så vi kan stötta varann och inte få ett infall under vägen och klippa av det igen...

• Svar på tråden fler som ska spara till jämnlångt hår??
  • Moi

Jag har haft etapper och uppklippt i flera år. Nu sprar jag för att få långt och jämnlångt hår.

Mina toppar (det längsta av etapperna) är skit skört? Upplever du samma?
    Man kommer väl få starkare hår när etapperna växer ikapp, men fan vad drygt det är, tar ju sån tid

• little mommy
    Moi skrev 2007-11-29 10:05:05 följande:
    Jag har haft etapper och uppklippt i flera år. Nu sprar jag för att få långt och jämnlångt hår. Mina toppar (det längsta av etapperna) är skit skört? Upplever du samma?Man kommer väl få starkare hår när etapperna växer ikapp, men fan vad drygt det är, tar ju sån tid
    javisst! känner det samma. men håret ser ofta slitet ut när det är uppklippt,och så jämnlångt ser så glänsande och friskt ut så det är mitt mål!! men det tar sån tid och ibland får man infall att klippa av det igen... och det måste jag stoppa!!!
  • Moi

little mommy skrev 2007-11-29 10:14:54 följande:

javisst! känner det samma. men håret ser ofta slitet ut när det är uppklippt,och så jämnlångt ser så glänsande och friskt ut så det är mitt mål!! men det tar sån tid och ibland får man infall att klippa av det igen... och det måste jag stoppa!!!
    hehe, här är det tvärt om! Grinar nästan om dom klipper mer än jag förberett mej på Min frisör uppskattade tiden till 1år innan mitt hår är jämnlångt *bita ihop*
  • little mommy
    Moi skrev 2007-11-29 10:18:59 följande:
    little mommy skrev 2007-11-29 10:14:54 följande:hehe, här är det tvärt om! Grinar nästan om dom klipper mer än jag förberett mej på Min frisör uppskattade tiden till 1år innan mitt hår är jämnlångt *bita ihop*
    ja mitt hår växer grymt fort ca 2cm i månaden. och jag har nu kanske 5-10cm för det är ojämt klippt överallt och mitt mål är 32 cm jämnlång.. hur många månader blir det? 15 månader ca då... usch.. vad långt..
  • Moi

little mommy skrev 2007-11-29 10:21:23 följande:

ja mitt hår växer grymt fort ca 2cm i månaden. och jag har nu kanske 5-10cm för det är ojämt klippt överallt och mitt mål är 32 cm jämnlång.. hur många månader blir det? 15 månader ca då... usch.. vad långt..
    Usch, det är faktiskt synd om oss
    Kan inte någon uppfinna en SuperDuper produkt som får håret att växa utav helskotta!!
  • little mommy
    Moi skrev 2007-11-29 10:24:50 följande:
    little mommy skrev 2007-11-29 10:21:23 följande:Usch, det är faktiskt synd om ossKan inte någon uppfinna en SuperDuper produkt som får håret att växa utav helskotta!!
    ja skulle inte det vara fantastiskt! funderar på att börja på b-vitamin och såna där tabbletter hår, hud och naglar. det verkar ju funka för folk.. använd schampoo för långt hår det kan oxå förlänga hårets hållbarhet i längden
  • Kantarellen

Här är en till som sparar till jämnlångt, uppklipt gillade jag bara när jag hade stått en timme och fixat med det - vilket jag inte tänkte göra till vardags. Tror nog jag redan sparat i två år men på grund av frisörer som gör som dom vill och inte som jag säger så hände inte så mycket i början, men nu är det inte så långt kvar Vill ha långt och fint hår...

• Moi

little mommy skrev 2007-11-29 10:27:31 följande:

ja skulle inte det vara fantastiskt! funderar på att börja på b-vitamin och såna där tabbletter hår, hud och naglar. det verkar ju funka för folk.. använd schampoo för långt hår det kan oxå förlänga hårets hållbarhet i längden
    Jaa!! Vet du vad!? Jag köpte massa tabletter i förrgår!
    Öljäst, ca 40-50:- för 400 tabb. Dock ska man ta 5på morgonen, 5 på em. och 5 på kvällen! Men det är helt naturliga ämnen, innehåller det allra flesta B-vitaminerna. Sen äter jag Omega3 och mitt val vegetarian! Nu jäklar ska håret växa

Rekomenderar varmt Öljäst tabb!
  • little mommy
    Kantarellen skrev 2007-11-29 10:29:42 följande:
    Här är en till som sparar till jämnlångt, uppklipt gillade jag bara när jag hade stått en timme och fixat med det - vilket jag inte tänkte göra till vardags. Tror nog jag redan sparat i två år men på grund av frisörer som gör som dom vill och inte som jag säger så hände inte så mycket i början, men nu är det inte så långt kvar Vill ha långt och fint hår...
    ja de har hänt mig, missföstånd med frisörer som inte förstår att jag sparar ut, men man samtidigt vill ha en snygg frisyr medans man sparar ut! men istället får man kort uppklippt, eller kort hår. eller kort lugg så nu ska jag inte klippa mig mer hos frisör! bara toppa hemma tills det växer ut!!!
  • little mommy
    Moi skrev 2007-11-29 10:33:21 följande:
    little mommy skrev 2007-11-29 10:27:31 följande:Jaa!! Vet du vad!? Jag köpte massa tabletter i förrgår!Öljäst, ca 40-50:- för 400 tabb. Dock ska man ta 5på morgonen, 5 på em. och 5 på kvällen! Men det är helt naturliga ämnen, innehåller det allra flesta B-vitaminerna. Sen äter jag Omega3 och mitt val vegetarian! Nu jäklar ska håret växaRekomenderar varmt Öljäst tabb!
    åh fasen vad kostar dom då?? var får man tag på såna???
Svar på tråden fler som ska spara till jämnlångt hår??