Lunginflammation - finns det någon läkare på forumet?
Var hos läkaren i morse, mest för att Siri, 7 mån, har hostat i en månad, Storasyster - 3,5 år följde med. Elsa har också haft en otäck hosta ett par veckor, men har varit pigg, glad och feberfri. Doktorn hörde hostan och ville lyssna på hennes lungor också. Efter det så skickade hon oss för att göra snabbsänka på båda barnen. Sänkorna var normala, men läkaren sa att Elsa hade lunginflammation! Hon skrev ut penicillin och hostmedicin till Elsa och hostmedicin till Siri.
Till saken hör att läkaren var väldigt fåordig. Hon bara lyssnade på lungor och hjärta, skickade oss till provtagning utan att säga vad hon hört, när hon fick provsvaren sa hon bara vilka mediciner hon skrev ut och jag fick själv fråga vad det egentligen var som var fel. När jag frågade hur hon kunde veta att Elsa hade lunginflammation när sänkan var normal så svarade hon surt "det hör jag ju när jag lyssnar på henne!"
Alltså, hon har säkert rätt, men eftersom hon inte förklarade något så är jag ändå lite undrande.....Finns det någon allmänläkare här som kan säga om detta låter normalt?