Amnings-Bh eller inte...
Jag har undrat mycke om man verkligen måste ha amnings-Bh..
Finns de nån som inte använder det...
För och nackdelar med amnings-BH?!?!?
Tacksam för alla råd och tips!!
Jag har undrat mycke om man verkligen måste ha amnings-Bh..
Finns de nån som inte använder det...
För och nackdelar med amnings-BH?!?!?
Tacksam för alla råd och tips!!
Jag kan tänka mig att det blir väldigt svårt att amma annars? Åtminstone har jag tänkt så. Att man liksom bara vill vika ner framsidan och ta fram tutten lite smidigt
Jag har köpt två stycken SUPERSKÖNA från Lindex.
Tycker att det är ett absolut måste i början, när man ammar så ofta. Slippa krångla med BH:n och tröjan för att få fram tutten. Dessutom ger de rätt stöd. Själva BH:n är superviktig i början. Sitter byglarna fel och trycker något på brösten eller vid sidorna är det lätt att få mjölkstockning. På natten kan brösten dock bli så stora att de inte ens får plats i amningsBH:n så nu för tiden använder jag sportBH på natten för att inte störas av onda eller tunga bröst, men nu ammar jag inte nattetid.
Nu ammar jag bara morgon och eftermiddag och väldigt sällan offentligt och då tycker jag inte att det finns så stort behov längre. Varierar amningsBH med vanliga BH nu. Då har man ju lite mer att välja mellan.
Jag använde även amningströja i början - så smidigt om man vill amma ute är ute bland folk.
jag har använt både amnings bh och vanlig... amnings bh är mycket bättre. Vanlig bh skaver och då måste man ta av sig bh:n för att amma. För det går inte bara dra den åt sidan... det gör super ont i tuttarna då. Och det är lika om man försöker dra den ovanför, då "kapar" den av mjölk gångarna när den trycker så mjölken inte rann till. Nej amnings bh är mycket bättre.
Skulle inte klarat mig utan amnings BH.
Jag bodde typ i min amnings BH första månaderna
I normala fall sover jag utan BH men när jag ammade läckte jag så mycket i början att amnings BH med ilägg kändes bra att ha, enkelt att öppna för nattamning osv. De är dyra men jag tycker att den var värd det.
Jag har amnings BH på dagarna,& amnings linne på natten... Klarar mig inte utan
Jag kör mjuk sömnlös Sloggy-BH på natten, bara att lyfta upp. På dagen kör jag amningsBH så man slipper visa magen offentligt.
Jag kör helt utan! Jag har sån tur att jag inte läcker!
*peppar peppar*
Jag har visserligen en ammnings-BH som jag använder om jag har kläder som kräver BH - men helst går jag utan!
Jag hade inte klarat mig utan amningsBH dagtid. Första tiden hade jag dessutom apotekets tubtop nattetid eftersom jag läckte.
Amningströja var inte riktigt min grej däremot.
Det beror nog på hur stora bröst man har, om man läcker, om man har ont etc...men prova utan först och köp efter behov. Apoteket har ju billiga och sköna toppar som man kan amma i. Kostar runt 100 lappen har jag för mig. Testa en sån!
Själv har jag stora bröst och måste alltid ha rejäl bh. jag älskar Bravados amningstoppar och bhar. Dom är guld för mig. Har använt dom hela graviditeten dessutom!