• skippy

gröna lund

kan man åka karusell när man är gravid typ 3-4månaden ska på grönan med ungarna när dem öppnar tråkigt att bara stå å titta på

• Svar på tråden gröna lund
  • Tigertofflan

Nej jag hade inte åkt!!

på liseberg står det tydligt vilka attraktioner man inte får åka, antar att det finns liknande på Gröna Lund?!
    Kolla innan bara så att du inte åker något man inte borde.

• Pineapple

Det står skyltar på t.ex. berg o dalbanan vilka som inte bör åka. Har för mig att det är en teckning på en gubbe med ett hjärta --> hjärtproblem och en kvinna med en liten i magen --> gravida. Men det beror nog på vilka karuseller det är.

• guldstjärna

Jag var på liseberg när jag var med min första. Jag åkte alla "tillåtna karuseller. Typ kärleks tunneln och sånt lungt. Hade det jätte mysigt.

• lws

Jag skulle ju inte då våga åka kuruseller nu

• 1980 längtar

Kan säga att min första tanke när jag fick ett + var: neeej, nu blir det ingen karusell i sommar!!!!! Lite arg och besviken på tanken var jag, men läste på en mamma sida ( dålig som jag är kommer jag inte ihåg vad sidan heter ) att man ska låta bli att åka karusell!! Det behöver inte hända något, men OM det händer något kommer man för resten av sitt liv att anklaga sig själv för det, i alla fall jag!!! Och då tänkte jag om!! Jag kan åka karusell nästa sommar istället och njuta av det underbara jag har i magen!!!!
    Nu har jag låtit lite hård tror jag, hoppas ni tolkar det jag skrivit rätt!!!
    Ha det ändå så skoj på Grönan och Liseberg!!!!
    Kram L

• felicia6

Jag tänkte precis starta en tråd om det jag med.
    Är nämligen karusellberoende nästan..haha..
    Visste att det inte är så bra i graviditeten, MEN, jag trodde att det kanske bara var på slutet.. lr hoppades kanske

men det är alltså HELA graviditeten?
    och Nån skrev om på liseberg?
    Någon som vet vilka o vilka inte man kan åka där?

• 1980 längtar

Tyvärr får vi inte åka Balders!!!!!!! Jag älskade den efter bara synen av den och jag blev såld efter åkturen!!! Men nu får vi gravvisar snällt titta på!!!!!

• felicia6

Åhhh.. jag som har LÄNGTAT efter Balder hela vintern..:S

Fast inombords har jag ändå fattat att det är en av dom man inte får åka..hihi

• AmandaPitkänen

jag hade inte åkt ialla fall förutom alla dessa "lugna" karuseller... De flesta karuseller du åker spänner man fast sig ju över magen och ibland kan det bli ett väldans tryck mot magen så jag hade väntat tills sommaren efter!

• 1980 längtar

Jooooo och så stod det så här: gravida kvinnor har en förmåga att börja må dåligt och det är väldigt svårt om illamåendet kommer bara så där i en karusell!!!!! ÄVEN om man i vanliga fall inte är åksjuk, kan det komma i vårat tillstånd!!!!
    Jag är körskolelärare och jag är inte åksjuk i vanliga fall och nu har jag blivit det!!!! JAg mår grymt illa efter ett par timmars jobbande!!! Det är helt otroligt vad en liten bäbis kan ställa till det för en :)

• felicia6

haha, det hade jag faktiskt ingen aning om alls att det kunde va så?
    Jag har aldrig i hela mitt liv varit åksjuk, men nu vet man att det kan hända då..hehe..
    hur är det med dom här vattenkarusellerna på liseberg då tex, kan man åka dom då?
    Känns som om man kanske ska hålla sig borta där helt nu, annars suktar man väl för mkt efter balder å dom..hehe

• 1980 längtar

Jag tror vi gör klokast i att stå på marken!!! Men åka i flottarna och båtarna på liseberg borde inte vara farligt!!! Man kastas inte runt och ingen trycker mot din kropp, så de skulle nog gå bra!! Men vi ska nog lyssna på våra kroppar ordentligt och läse skyltarna noga innan vi ställer oss i kö, så slipper vi bli besvikna!!!!!

Jag kommer själv gå stooooooora omvägar förbi Balders om vi åker dit i sommar!!!!!

• Anna81

Hej! jag jobbade på grönan sommaren 99 och då stod det vilka karuseller man inte fick åka när man var gravid, jag körde volten och då fick vi tillsägelse att inte låta gravida åka, och det fanns skylt oxå.

Men spök tågen kärlekstunneln och liknade får man åka. :0)

Svar på tråden gröna lund