Adventskalender med små presenter till en tvååring...
Jag har köpte en så söt adventskalender som man stoppar ner små paker i...
Nu är det ju bara frågan vad man ska ge till sin lilla tvååring...
Har ni några tips??
Jag har köpte en så söt adventskalender som man stoppar ner små paker i...
Nu är det ju bara frågan vad man ska ge till sin lilla tvååring...
Har ni några tips??
klossar
duplo
stora kritor!
Tack!!
Någon mer?
Förra året var min dotter 2 år. Jag la i klistermärken, chokladtomtar, klisterörhängen, armband, hårsnoddar m.m.
Och såna där små plastdjur är bra
Jag har gjort en till min dotter på 1½ och har i duplo, matleksaker, nappar, russinpaket, pixiböcker, badanka, en nalle, en bil
Badleksaker o småbilar brukar man också kunna köpa med flera i samma så det inte blir så dyrt (eller stort)
Reflex
Pekbok
Ny tandborste
Strumpor med favvomotivet
jag tänkte göra en, hade då tänk ha armband, såpbubblor, kritor, pennor, mm. Klistermärken tycker min snart tvååring om att klistra på papper. Kanske några små stämplar att trycka på papper, det kan ju vara roligt.
Sen så var en kompis som tänkte till att de kanske inte fattar varför de får paket i 24 dagar och sen helt plötsligt ingenting.. men jag vet inte. Men hon får nog till nästa år i stället.
Håller helt med dig "another baby maybe"... jag gör det mest för min skull :o)
Kalenderna var söt och tänkte att sonen ska få en tradition som jag inte fått.. men självklart kommer han att förstå mer nästa år...
Tack för alla tips...
Sånnadär fingerleksaker från IKEA, många småsaker till billig penning :) dom har ju även 5 kronors mjukisdjur!
Ett tips när barnen blir äldre är att ge dem ett pussel i kalendern...
Min mamma köpte stora pussel och lade några pusselbitar i varje paket så ett pussel växte fram under hela månaden.
Nackdelen är att att man måste lägga pusslet först :) Som tur var så var vi "bara" två barn så mamma behövde "bara" lägga 2 1000-bitarspussel.
Jag kommer ihåg att jag tyckte det var jätte kul att se pusslet växa fram :)