• Felicia6

Propavan vs Imovane

Nån som provat bägge två? Någon som provat någon av dom? Hur var det för er?
    Fick ni biverkningar? löste sig sömnen?

På fredag åker vi till thailand :)
  • Svar på tråden Propavan vs Imovane
  • Nia78

Jag har testat båda två och visst kunde jag sova men jag kände mig konstigt nog aldrig utvilad.Biverkningar fick jag inga dock. Om jag inte minns fel nu så är väl Imovane en insomningstabl medan Propavan är till för en mera stabil sömn dvs för dom som vaknar flera ggr per natt

• Felicia6
    Nia78 skrev 2007-11-29 12:02:23 följande:
    Jag har testat båda två och visst kunde jag sova men jag kände mig konstigt nog aldrig utvilad.Biverkningar fick jag inga dock. Om jag inte minns fel nu så är väl Imovane en insomningstabl medan Propavan är till för en mera stabil sömn dvs för dom som vaknar flera ggr per natt
    Var du trött nånting dagen efter eller lite små"bakis" efter propavanet? Jag har läst många som har det så..

Jag äter imovane men har hemsk bismak i munnen av det så min läkare skriver nu ut propavan i stället så ikväll blir första provet antar jag
  • Exchange

Testa Melatonin istället. Helt naturligt och för en gångs skull slippe rman bicverkningar och är utvilad dagen efter!

Be läkaren om det.

• Spliffen

Propavan är sömntabletter,
    Imovane är insomningstabletter...antar att det är "järnsmaken" du menar?

Har du svårt att somna lr sova,lr bägge?

• oOrosamarängerOo

Propavan: har inte funkat alls på mig, varken nån effekt eller biverkningar.
    Imovane: Funkar jättebra, sover bra på dem och pigg och utvilad dagen efter, enda biverkning har varit muntorrhet ibland. Tar inte nu när jag är gravid och ghör annars uppehåll var 3:e-4:e natt för att inte bli beroende.

♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • Exchange
    Felicia6 skrev 2007-11-29 12:09:03 följande:
    Var du trött nånting dagen efter eller lite små"bakis" efter propavanet? Jag har läst många som har det så..Jag äter imovane men har hemsk bismak i munnen av det så min läkare skriver nu ut propavan i stället så ikväll blir första provet antar jag
    propavan är helt värdelösa. Imovane likaså.

Ska man ha en tablett för insomning så är det stilnoct som gäller om man tvunget ska ha kemiskt framställda preparat.
  • Felicia6
    Spliffen skrev 2007-11-29 12:12:07 följande:
    Propavan är sömntabletter,Imovane är insomningstabletter...antar att det är "järnsmaken" du menar?Har du svårt att somna lr sova,lr bägge?
    järnsmak och så fort jag dricker något så fylls hela munnen med den bittra smaken Det går inte över heller

Jag ligger o vrider o vänder mig först i 1-2h innan jag somnar, och då vaknar jag flera småomgångar under natten.. Så det är nog en blandning.

tack till er som tar er tid att svara
  • oOrosamarängerOo
    Exchange skrev 2007-11-29 12:14:22 följande:
    propavan är helt värdelösa. Imovane likaså. Ska man ha en tablett för insomning så är det stilnoct som gäller om man tvunget ska ha kemiskt framställda preparat.
    Stilnoct tycker jag är helt värdlösa, funkar inte alls på mig. Om jag somnar så dem så sover jag 2h och kan omöjligt somna om. Sömnmedel funkar olika på olika personer, så man kan inte utesluta det ena eller andra. Det som funkar på A behöver inte ha effekt på B och viseversa.
    ♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • Nia78

Inte direkt trött men den där känslan av att man går lite med huvudet i en glasbubbla eller vad man nu brukar säga fast jag har lite svårt att komma ihåg exakt hur det kändes eftersom jag var ca 18 år när jag åt det och nu är jag 29 så det var ju inte igår precis Synd att du ska behöva äta sömnmedicin överhuvudtaget, du får föreslå för din man att ni ska ha sex varje kväll istället så att du blir lite seg och avslappnad -det uppskattas säkert

Felicia6 skrev 2007-11-29 12:09:03 följande:
    Var du trött nånting dagen efter eller lite små"bakis" efter propavanet? Jag har läst många som har det så..Jag äter imovane men har hemsk bismak i munnen av det så min läkare skriver nu ut propavan i stället så ikväll blir första provet antar jag
  • Felicia6
    Nia78 skrev 2007-11-29 12:24:08 följande:
    Inte direkt trött men den där känslan av att man går lite med huvudet i en glasbubbla eller vad man nu brukar säga fast jag har lite svårt att komma ihåg exakt hur det kändes eftersom jag var ca 18 år när jag åt det och nu är jag 29 så det var ju inte igår precis Synd att du ska behöva äta sömnmedicin överhuvudtaget, du får föreslå för din man att ni ska ha sex varje kväll istället så att du blir lite seg och avslappnad -det uppskattas säkert
    haha, det orkar jag inte ens, tro mig, jag har försökt
Svar på tråden Propavan vs Imovane