TereseA skrev 2007-12-01 17:40:36 följande:
jag köper ofta på ebay..kolla bara så att de fraktar Worldwide,står under där budet är..Jag har bara köpt saker från företag så det har aldrig varit nåt problem för mig..Jag hade varir lite försiktig med att köpa från privatpersoner,större risk att bli lurad..Längst ner på sidan står oftast vad frakten kostar,bara att trycka fram sitt land,gör det inte det så maila innan o hör..Det är ofta frakten är upp mot 26 dollar..När jag har köpt saker har det aldrig tagit mer än en veckas frakt..Nåt som jag kan rekommendera dig är att regristrera dig på Paypal,är ett betalsätt..Där har du oxå betalningsgaranti..Är jättelätt o smidigt att betala..Kika oxå på säljarens omdömen....Fråga gärna om du undrar nåt..
de flesta shippar worldwide, jag brukar maila och fråga även om det inte står i beskrivningen, de flesta säger ja. De priserna som kommer upp på ebays calculator går alltid (oftast) att få ner en hel del, de räknar oftast det dyraste sättet. mailar man och frågar så brukar man få ner priset. Kan man vänta ett par dagar på leverans så det blir mellan 3-5 dagar istället för 1-3 så blir det stooor skillnad.
Paypal är jättebra och vi har First card kopplat till tjänsten, då får man även tillbaka pengar därifrån om det skulle krångla. Jag har mest köpt från privatpersoner, cirka 50 stycken, har alltid fått paketen. (även om det någon gång tagit 8 veckor, men snålheten bedrar ibland visheten..

)
tamate skrev 2007-11-30 21:57:21 följande:
ha ha, det måste vara den metoden som jag använde när jag skickarde hem alla grejer jag köpt. man hann glömma så det var som julafton =)
Alltid trevligt med överraskningar