• bullen80

Tips på julpyssel för 1-2 åringar

Hej!
    Min syster har sin praktik på dagis och hade tänkt julpyssla med barnen. Är det någon som har några bra idéer på julpyssel? Barnen är 1-2 år.

Vi har idétorka...

Tacksam om någon kunde tipsa om något bra.

• Svar på tråden Tips på julpyssel för 1-2 åringar
  • Trollungarnasmamma

Roliga tips men min tjeja tror jag inte skulle klara nått av detta & hon är 13 månader snart!

~*~♥~*~ Lillfisen 1 år redan!!! ~*~♥~*~
  • Wisterialane

Liknade tipps som jag har sett men lite annat utförande. Ta en grankotte och så får barnet sätta på klister(hjälp till om det behövs) och så lägger du glitter i en påse så skakar barnet på påsen och det blir glitter på den. Barnen tycker det är jätte roligt att skaka på påsen

• Simonsmami

När det närmar sig jul kan det vara roligt att göra marsinpangodisar av karamellfärgad mandelmassa. Det ska jag göra med min tvååring.

• Linnpinn

Min kille på 20 månader hade julpysslat på dagis idag. De hade gjort en slags hängande löpare, eller vad jag ska kalla det. De hade limmat fast ett hjärta och en stjärna av filt, en torkad apelsinskiva, några kanelstänger och en massa kryddnejlikor på en ca 25 cm lång bit sadeljord (tror det heter så) och sedan satt snöre i ena änden och hängt upp på väggen. Fröknarna hade hjälpt till med limmet men sen hade även de minsta barnen kunna placera sakerna själva där de ville sätta fast dem. Min kille hade tyckt att det var jättekul och jättestolt mamma var jag när jag såg hans fina pyssel

• Lin80

Men så många roliga tips Kul med sånt som även "dom minsta" kan greja med lite hjälp.

• Rix

Trycka med potatisar eller svamp på papper eller textil(duk).

På dagis här fick dom förra året måla på muggar som sedan brändes.

• Elicia81

Min son älskar att limma på papper och hälla glitter i olika färger på :)

• D 239

En halv a4 sida. Rød færg, svamp, øgon, tyg ex grønt el røtt, sax, bommul, flytande lim. Doppa svampen i færgen, låt barnet trycka eller kladda litt på pappiret. Sætt lim på øgonen men la barnet sætta dom var han/hon sjælv vill (men på den røda flæcken), ge lite lim på en pænsel la barnet smeta på lim och sætta bommulet på, samma sak med tyget som DU har klipt ut en NIsse/tomte møssa av. Bilden blir helt grym jag lovar. Detta kan man gøra med gult (kylling) till påske osv osv.

Vinkork = ge barnet rød færg på en svamp o kladda ner korken, låt han/hon sjælv vælja ut två øgon bland flera storlekar (brukar bli en liten o en stor vilket blir vældigt kul) be barnet peka exakt var vart øga ska sitta o lima fast med limpistol eller flytande lim, sætt på en liten tomtemøssa, skægg kan barnet limma fast sjælv.

Så længe en vuxen sitter o ser så inte barnen æter limmet och de har på målarvæst så spelar det ju ingen roll hur mye de kliner m færg o lim.

Bollar av færgat folie e en hitt, bara att ge barnet folie o låta dom rulla trycka o sætt så på en tråd o vips, julgrans pynt :)

• hon med stor son

förresten. Min son är tjock. Han blir retad på skolan. Då pysslade han ihop en kniv att försvara sig med. Han gjorde den i slöjden.  Gravid

Svar på tråden Tips på julpyssel för 1-2 åringar