• TigerLily

Måste man åka till Panduro för att få tag på stenfärg?

Undrar om nån vet nån annanstans än panduro man kan köpa stenfärg på??
    Alltså sån färg som ser ut som sten då man målar.

• Svar på tråden Måste man åka till Panduro för att få tag på stenfärg?
  • Snooze

På Bauhaus har dom iallafall stenspray, dvs på sprayburk, inte färg som du målar....
    Annars vet jag inte.

• TigerLily
    Snooze skrev 2007-11-29 20:05:12 följande:
    På Bauhaus har dom iallafall stenspray, dvs på sprayburk, inte färg som du målar....Annars vet jag inte.
    Aha, vilka färger finns det?
  • Snooze

Hmmm...vet inte så jättenoga, slängde bara ett öga när jga gick förbi. Men "vanlig" stengrå (ganska ljus) Blyertsgrå och nästan-svart-grå vet jag att jag såg......

• Annamaja

biltema ska också ha, tror att dom har det på många affärer där dom har färg

• TigerLily
    Snooze skrev 2007-11-29 20:12:15 följande:
    Hmmm...vet inte så jättenoga, slängde bara ett öga när jga gick förbi. Men "vanlig" stengrå (ganska ljus) Blyertsgrå och nästan-svart-grå vet jag att jag såg......
    Ah, men så bra, precis vad jag är ute efter. Ljus stenfärg och den mörkare.
    Slipper jag åka till Panduro. Tack!
    Hoppas bara att resultatet blir detsamma, eftersom jag redan börjat måla med stenfärg...
  • TigerLily
    Annamaja skrev 2007-11-29 20:22:29 följande:
    biltema ska också ha, tror att dom har det på många affärer där dom har färg
    Aha, där ser man! Kikade på deras hemsida, där hittade jag det inte dock, men de kanske inte har hela sortimentet på nätet?
  • HannaHYLK

Jag kollade på en himla massa ställen. Spraystenfärg fanns i en färghandel, men till slut tog jag mig till en Panduro-butik ändå.

Vad använder du din stenfärg till?

Jag målar terracottakrukor med min, sen välter katterna ner blomkrukorna på golvet så de går sönder och så kan vi börja om på nytt.

• TigerLily
    HannaHYLK skrev 2007-11-29 20:44:50 följande:
    Jag kollade på en himla massa ställen. Spraystenfärg fanns i en färghandel, men till slut tog jag mig till en Panduro-butik ändå.Vad använder du din stenfärg till?Jag målar terracottakrukor med min, sen välter katterna ner blomkrukorna på golvet så de går sönder och så kan vi börja om på nytt.
    Håller på att måla pojkarnas sängar. Har riddartema i deras rum så jag tyckte det var coolt med lite "sten-look"
  • HannaHYLK
    TigerLily skrev 2007-11-29 22:52:40 följande:
    Håller på att måla pojkarnas sängar. Har riddartema i deras rum så jag tyckte det var coolt med lite "sten-look"
    Det låter tufft ja. =)
Svar på tråden Måste man åka till Panduro för att få tag på stenfärg?