• Anonym (hjälp!!!)

upprepad svamp+obalans i ph-värde!!!!!

Allvarligt jag har fått stora besvär i underlivet!!!

Jag har haft svamp i fleeeera månader, som jag har behandlat med pevaryl och dufulac. Men de försvinner inte!!!

Och sen en tid tillbaka har jag en ny partner å då har jag åkt på obalans i ph-värdet!!! 3ggr!!

Vad ska jag göra? Läkaren säger att det bara är att lokal behandla...men de hjälper ju inte, besväran kommer ju tillbaka! INTE alls kul nu med en färsk partner som jag inte berättar mina problem för...=/

En tanke som slog min..kan svampen bero på att jag bara har tvättat min dildo med tvål o vatten? Läste för ett tag sen att man ska använda skärskild sprit rengörning...

Hjälp mig! Kom med förslag...

• Svar på tråden upprepad svamp+obalans i ph-värde!!!!!
  • Anonym (hjälp!!!)

Rättar mig ang med för svamp! det ska vara Diflucan!!

• Anonym (Been there)

Hur gammal är du?
    Ring till UngdomsMottagningen om du tillhör den åldern annars ring en annan läkare.
    Det finns ett vanligt piller, som en panodil typ, som du sväljer ner med vatten.
    Så blir det bra. Jag fick detta utskrivet när jag hade gått på antibiotika och fick svamp av det. Tyvärr en biverkning av antib.

Provade först Pevaryl och canesten men det hjälpte icke.

Så ring igen och se till att få hjälp för guds skull!
    Du borde ju avlida av klådan!

• Anonym (hjälp!!!)

Jag antar att de e samma piller vi kanske pratar om, ETT piller man tar å de heter diflucan å så finns de andra namn men de innehåller samma verksamma substanser.
    Anonym (Been there) skrev 2007-11-29 21:02:22 följande:

Hur gammal är du?Ring till UngdomsMottagningen om du tillhör den åldern annars ring en annan läkare.Det finns ett vanligt piller, som en panodil typ, som du sväljer ner med vatten.Så blir det bra. Jag fick detta utskrivet när jag hade gått på antibiotika och fick svamp av det. Tyvärr en biverkning av antib.Provade först Pevaryl och canesten men det hjälpte icke.Så ring igen och se till att få hjälp för guds skull! Du borde ju avlida av klådan!
  • ischa

Ring gyn. Slemhinnorna blir jättekänsliga av svampmedlen och då får du lättare svamp osv osv....
    Sök på FL, här finns massor med "svamptrådar" med bra tips. En sak är säker iaf, du är inte ensam!!

• Anonym (Been there)

Hm.. Mycket möjligt att det är samma kanske..
    Det hjälpte för mig iaf..
    Då har jag inga mer tips tyvärr, men någon läkare borde väl iallafall begripa att sådär kan du ju inte ha det!

• Anonym (hjälp!!!)

NEJ jag vill inte ha de så här! =( känner mig äcklig =(((

• ischa

Några tips:
    * skippa tvålen och tvätta underlivet med vatten eller lite barnolja.
    * en del blir känsligare när de rakar sig
    * köp lactal på apoteket, återställer PH-balansen
    * ha inte för tighta byxor
    * kondom kan göra det värre
    * Bomullstrosor

Lite tips iaf!

• Anonym (hjälp!!!)

Tusen tack för tipsen!

Så här gör jag för att "underlätta" de för mig:
    *Jag tvättar ej med tvål utan olivolja
    *har använt lactal...
    *använt duflucan ggr 3, och pevaryl en gång

jag rakar mig, har alltid gjort de så inte kan de ändras efter 15år?
    jag har alltid tajta jeans å har alltid haft de så de kan väl inte va de heller...?
    ja sover iaf utan trosor å när ja kommer hem åker mysbyxorna på...

ischa skrev 2007-11-29 21:12:26 följande:
    Några tips:* skippa tvålen och tvätta underlivet med vatten eller lite barnolja.* en del blir känsligare när de rakar sig* köp lactal på apoteket, återställer PH-balansen* ha inte för tighta byxor* kondom kan göra det värre* BomullstrosorLite tips iaf!
  • ischa

Anonym (hjälp!!!) skrev 2007-11-29 21:28:12 följande:

Tusen tack för tipsen!Så här gör jag för att "underlätta" de för mig:*Jag tvättar ej med tvål utan olivolja*har använt lactal...*använt duflucan ggr 3, och pevaryl en gångjag rakar mig, har alltid gjort de så inte kan de ändras efter 15år?jag har alltid tajta jeans å har alltid haft de så de kan väl inte va de heller...?ja sover iaf utan trosor å när ja kommer hem åker mysbyxorna på...
    Du kan bli känsligare ang rakning och tighta byxor eftersom det kommit i obalans.
    Tyvärr så finns det inte mycket hjälp att hämta från läkarna. Jag har själv samma problem och får bara mediciner.
    En del säger att man kan bli känsligare om man äter mycket socker.
  • Anonym

Under min första graviditet och efter förlossningen hade jag upprepade svampinfektioner.Ingenting hjälpte och jag gick till läkare.Jag fick  medicin (ett piller) och sen dess (5 år sen) har jag inte haft svamp.

Svar på tråden upprepad svamp+obalans i ph-värde!!!!!