• Anonym (hjälp!!!)

upprepad svamp+obalans i ph-värde!!!!!

Allvarligt jag har fått stora besvär i underlivet!!!

Jag har haft svamp i fleeeera månader, som jag har behandlat med pevaryl och dufulac. Men de försvinner inte!!!

Och sen en tid tillbaka har jag en ny partner å då har jag åkt på obalans i ph-värdet!!! 3ggr!!

Vad ska jag göra? Läkaren säger att det bara är att lokal behandla...men de hjälper ju inte, besväran kommer ju tillbaka! INTE alls kul nu med en färsk partner som jag inte berättar mina problem för...=/

En tanke som slog min..kan svampen bero på att jag bara har tvättat min dildo med tvål o vatten? Läste för ett tag sen att man ska använda skärskild sprit rengörning...

Hjälp mig! Kom med förslag...

• Svar på tråden upprepad svamp+obalans i ph-värde!!!!!
  • essamino

har du gått till gynekologen och sagt att det inte hjälper då??..han/hon vet nog bättre vad du ska göra tror jag...

• Anonym (hjälp!!!)

Vad är det du har besvär av? Hur ofta? vad får du för mediciner?

ischa skrev 2007-11-29 21:31:14 följande:
    Anonym (hjälp!!!) skrev 2007-11-29 21:28:12 följande:
    Du kan bli känsligare ang rakning och tighta byxor eftersom det kommit i obalans. Tyvärr så finns det inte mycket hjälp att hämta från läkarna. Jag har själv samma problem och får bara mediciner.En del säger att man kan bli känsligare om man äter mycket socker.
  • Im Fabulous

Jag fick kapslar att äta i en veckas tid. Hade stora problem länge innan, men det är helt borta nu!

• Anonym (hjälp!!!)

Jag har vart hos "vanlig" läkare på VC, men dom är ju ju iaf jobbat på gyn ett tag..
    Men kanske en std-mottagning eller gyn vet bättre???

essamino skrev 2007-11-29 21:35:39 följande:
    har du gått till gynekologen och sagt att det inte hjälper då??..han/hon vet nog bättre vad du ska göra tror jag...
  • Anonym (hjälp!!!)

Vad var dina problem? vad hette den medicinen? Hur länge hade du besvär?
    Im Fabulous skrev 2007-11-29 21:36:49 följande:

Jag fick kapslar att äta i en veckas tid. Hade stora problem länge innan, men det är helt borta nu!
  • essamino

Boka tid till gynmottagningen och säg bestämt att det du har prövat inte hjälper och att du verkligen vill få bort på dina problem...

• ischa

Jag får svamp jättelätt, har fått tabletter utskrivna, kommer inte ihåg vad de heter. Man tar en så är svampen borta. Blev känsligare efter det att jag fått barn.

• ischa
    essamino skrev 2007-11-29 21:35:39 följande:
    Jag har varit flera gånger på gyn. De kan bara behandla och inte förebygga.
  • Anonym (hjälp!!!)

ja då e de säkert samma som jag har fått utskrina, men tyvärr så kommer svampen tillbaka =(

ischa skrev 2007-11-29 21:39:57 följande:
    Jag får svamp jättelätt, har fått tabletter utskrivna, kommer inte ihåg vad de heter. Man tar en så är svampen borta. Blev känsligare efter det att jag fått barn.
  • Amaria

Det finns något blått medel läkaren kan pensla på. Tydligen används det inte så gärna längre då det framkallat allergiska reaktioner hos många, men mig har det fungerat perfekt på. Daktacort har också varit bra.

Jag hade svamp i nio månader under min andra grav och innan dess haft återkommande svampproblem under många många år sedan gymnasiet.

Jag slutade med tighta byxor och att raka mig och allt annat som rekommenderas. Smörjde mig med jordnötsolja och luftade mycket. Gick hemma med kjol utan trosor.

Min ena kusin har haft samma helvete och hon började dricka aloe verajuice och har inte haft problem sedan dess.

Skittråkigt men det går förhoppningsvis över på sikt.

Svar på tråden upprepad svamp+obalans i ph-värde!!!!!