Hej jo från början ,det hela började när hon skulle börja sitta,hon satt aldrig riktigt upp trots att vi försökte stöta upp henne med diverse kuddar filtar mmm hon var besvärad gråt lutade sig eller snarare försökte lägga sig när man satte henne i stolen,när hon sat på golvet satt hon aldrig rakt upp utan stöttade sig alltid på armen/handen,hon har alltid varit stel ofta haft knutna händer gnällig sovit väldigt hon har inte sovit en hel natt i hela sit liv utan max 6 tim i sträck.Hon haltar ibland,nu är hon ju sopas stor att hon kan säga till själv när och var hon har ont.Att få diagnose tog lån tid 1,5år alltså,många läkarbesök olika prover ultraljud röntgen m,m.Så nu får hon medicinering Methotrexat spruta 1ggr iveckan(som jag tar i låret på henne,brufen,folsyra zantac,kortison sprutor,ska karnske även få en spruta till i v som heter Enbrel.ska in för att sövas och få kortison inj i lederna nu i Dec,ska bli skönt för henne då det verkar på en gång och håller i bästa fall i sig flera mån.Det blir ju oftast värst eller gör ondast under hösten vintern när det är mycket väderomslag.Men hon har blivit en riktig TUFFING nu,värre var det i början då hon var rädd för främande folk då även dr,skrek som en galning i början,tills vi blev inlagda på sjukhus några dagar då det vände helt hon sg att dom var snälla och bara ville henne väl.Jag tycker att du ska ta kontakt med dr och såga att du har dina mistankar efter som det tar ett tag att få en diagnos.Skriv gärna igen.Kramizar snuttann80.
April Mamma skrev 2007-11-29 21:50:10 följande:
En fråga...Hur upptäckte ni det? Ska till doktorn med sonen nästa vecka då vi och personalen på dagis har reagerat att sonen är ovanligt stel i lederna (benen) och han klagar på att han har ont i benen.Har har även haft feber ofta osv...han har eksem och även astma vid förkylning, vilket jag har förstått kan hänga i hopJag hoppas verkligen inte att han har det...men tanken finns ju där....Det finns alltså olika typer av sjukdomen? Hoppas att det ok att jag frågar.