• Im Fabulous

Vad köpa för Whiskey i julklapp till svärfar? Hjälp fort!

Sitter och gör en julbudget.

Har tänkt köpa en flaska Whiskey åt Svärfadern, men har absolut ingen aning om vad det ska vara för Whiskey!

Var ska den komma ifrån och har ni några bra tips?

Glad om flaskan inte kostar för många hundralappar. Ju färre hundralappar desto bättre :P

Tack!

• Svar på tråden Vad köpa för Whiskey i julklapp till svärfar? Hjälp fort!
  • vitro

:) Jag har två Bowmore Enigma..oöppnade..gillar den inte...men som levernatörer envisas med att muta mig med..varje gång :) Dom byter jag gärna mot hans 30 åriga :)

AochJsMamma skrev 2007-11-30 21:21:20 följande:
    den har min sambo, han tycker om den skarpt. Über favvisen är dock Bowmore enigma... och Laproaigh 10yrs, quarter casken är inte riktigt lika god enligt hans smak iallafall. Och grattis till lill tjejen i förväg!
  • vitro

Eller en spahelg för min fru...ensam :) och två 30 åringar till mig själv ha ha ha ha

Hur hemskt lät det där..

lata kocken Johanna skrev 2007-11-30 21:14:26 följande:

nääääääää satsa på en spahelg om ett halvår för er båda istället ni lär behöva det
  • maxansmamma

En riktigt fin whisky är La Froye eller hur det nu stavas.

• lata kocken Johanna
    vitro skrev 2007-11-30 21:27:41 följande:
    Eller en spahelg för min fru...ensam :) och två 30 åringar till mig själv ha ha ha haHur hemskt lät det där..lata kocken Johanna skrev 2007-11-30 21:14:26 följande:
    håhå - liiiite elakt va

men det finns väl ngn som vill byta mot enigmorna? Leverantörer kan vara liiite ensidiga...
    Har ett helt jäkla skåp fullt med salt
  • vitro

HA HA Salt är ju bra att ha...när det är snö och halt ute :)

lata kocken Johanna skrev 2007-11-30 21:31:54 följande:

Har ett helt jäkla skåp fullt med salt
  • naninai

Vad kan jag köpa för Whiskey till min pappa då?

Hans Whiskeytunna innehåller:

PORT ELLEN 24 years
    MACALLAN 12 years
    ARDBEG 10 years
    THE BALVENIE 10 years
    BOWMORE
    BUNNAHUBAIN 12 years
    TALISKER 10 years
    SCAPA 14 years
    HIGHLAND PARK 12 years
    JURA
    LAPHROAIG 10 years¨
    LAPHROAIG Quarter Cask
    JAMESON
    JACK DANIELS
    BRUICHLADDICH
    CAOL ILA 12 years
    LAGAVULIN 16 years

• JuliaåRonjasmammis

Vitro; är det inte just Glenfiddish som Jan Guillou brukar prata om som "en whiskey för homosexuella it-nördar " eller nåt?! (Eller om det var revisorer)

Har för mig att jag läst nåt sånt, just därför kanske man skulle prova!!

• vitro

Jag hoppas att allt inte ligger i samma tunna :) Det kan man kalla en grym blended :)

Jag ser ingen Glenfiddich 30 Years och ingen glenlivet alls :)

The Glenlivet ... samtliga...är en fröjd för tungan :) Närmare himlen kan man nog inte komma...jo med ett gott amaronevin förvisso men...

naninai skrev 2007-11-30 21:45:05 följande:
    Vad kan jag köpa för Whiskey till min pappa då?Hans Whiskeytunna innehåller:PORT ELLEN 24 yearsMACALLAN 12 yearsARDBEG 10 yearsTHE BALVENIE 10 yearsBOWMOREBUNNAHUBAIN 12 yearsTALISKER 10 yearsSCAPA 14 yearsHIGHLAND PARK 12 yearsJURALAPHROAIG 10 years¨LAPHROAIG Quarter CaskJAMESONJACK DANIELSBRUICHLADDICHCAOL ILA 12 yearsLAGAVULIN 16 years
  • vitro

ha ha ha ha det måste ju varit revisorer :)

Annars måste det vara "en whisky för heterosexuella it-proffs"
    ha ha .. Svårt att gissa vad jag jobbar med va? :)

JuliaåRonjasmammis skrev 2007-11-30 21:47:05 följande:
    Vitro; är det inte just Glenfiddish som Jan Guillou brukar prata om som "en whiskey för homosexuella it-nördar " eller nåt?! (Eller om det var revisorer)Har för mig att jag läst nåt sånt, just därför kanske man skulle prova!!
  • JuliaåRonjasmammis

Haha, Busted!!! *asgarvar*

Svar på tråden Vad köpa för Whiskey i julklapp till svärfar? Hjälp fort!