Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Ett par frågor....

Att skaffa barn innebär ett stor ansvar,vilket innefattar även det ekonomiska. Barn kostar kan jag lova

Gå färdigt skolan, skaffa ett jobb så att du får upp din föräldrarpenning och skaffa sedan barn. Omvänd ordning är tyvärr inte så bra...

Vill inte låta negativ osv...men att få barn kräver en trygg miljö med inkomster osv.

Eftersom dina föräldrar inte ställer upp så innebär det ju att du måste klara dig själv..eller du o din kille.

• April Mamma
    Beatifully Chaotic skrev 2007-12-01 22:50:30 följande:
    det finns fler som lever på DINA skattepengar
    Visst finns det säkert många som lever på skattepengar MEN det är väl bra om man kan planera sitt liv osv.. Dvs gå färdigt en utb, skaffa jobb/bostad..

Många som lever på bidrag i dag kanske inte har något annat val...Att börja sitt vuxna liv med att gå på bidrag känns väl inte så lockade eller??
  • April Mamma
    Beatifully Chaotic skrev 2007-12-01 22:55:02 följande:
    April Mamma skrev 2007-12-01 22:53:33 följande:JAG ska inte skaffa barn. Jag undrar bara! Är det fel?
    Nej, det är inte fel att undra....MEN läs din TS så ser du att det verkar som om att du vill skaffa barn typ nu..

Vi vill bara komma med goda råd, i bland är det bra att lyssna på "äldre damer"
Svar på tråden Ett par frågor....