• JohanC

Vad ska jag ha i lön?

Jag jobbar på ett företag som den enda anställda. Jobbar som plastarbetare/maskinoperatör. Har en lön på 17000 innan skatt, efter blir det 12000 ungefär. Och den som kan räkna blir det nästan 98/tim. Har kollat vad jag ska ha igentligen o de ligger på 20100.Tror ni att jag kan begära 19000. eller vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad ska jag ha i lön?
  • AlexandraLuleå

du förlorar ju inget på att försöka, finns ekonomin till det i företaget så tror jag nog att det skall gå!

• Maria40

Om du vill ha 19 tkr tycker jag du ska börje med att tala om att snittlönen ligger på 20 tkr, och eftersom du har lååång erfarenhet (?antar jag) så borde du ligga högre än det. Säg att du tycker att din lön är för låg och se vad de svarar, INNAN du klämmer ur dig 19 tkr.

Om de svarar 18 tkr DÅ kan du säga, jag tycker ju att 19 är ett anständighetsbotten.

• JohanC

Jag har väl inte så lång erfarehet precis. Men jag får kanske skylla mig själv lite, han frågade vad jag ville ha o jag sa inte sämre än på mitt förra jobb och de var ju också 17000tkr. Men jag var lite desperat att få ett jobb. Bara jag vet hur jag ska lägga upp det hela. Jag har vart där sen i april i år så jag vet ju inte vad jag kan begära av honom. Men just nu går det inte ihop ekonomiskt av att få så pass lite.

Svar på tråden Vad ska jag ha i lön?