-
-
Svar på tråden Hur ofta borstar du din hunds tänder?
-
en gång om dagen!!
-
Aldrig. Å hon är 8 år och har kanon fina tänder. Men så äter hon bara blötmat max 1 gång/månad.
-
ja varje kväll, men ibland varannan kväll. tar tandsten när jag badar dom, vill säga ca varannan vecka.
-
I början borsta jag tänderna på min förra vovve en ggr i veckan ellr mindre. Men då han hata tandborsten och bet alltid sönder den..haha..fick han istället tuggben som va till för å sköta tänderna. Mkt smidigare och han hade kanon tänder=)
-
Hur tar du tandsten?kossilalli skrev 2007-12-01 17:37:10 följande:ja varje kväll, men ibland varannan kväll. tar tandsten när jag badar dom, vill säga ca varannan vecka.
-
Aldrig! Finns ingen anledning. De har fina å bra tänder för det. Ger mkt köttben från nöt och älg, håller tänderna i trimm. Sen får dom färskfodret fryst.
Så då slipper man borsta tänderna på hunden (förhoppningsvis) -
Aldrig. Mina får mkt tuggben etc å bita på... Å dom har jätte fina tänder.
-
aldrig, min får "tandborstar" att tugga på..
-
Man tar bort tandsten på hund med samma handinstrument man kan ta bort tandsten på människor med. Det är inte så lätt, och då jag ändå expert på att ta bort tandsten på människor.
-
köpte en sån där, vad det nu heter hmm kommer ej i håg! Sen skrapar man bort det liksom, det kan vara rätt hårt. Mina får också tuggben å så, men känns ändå bra att bosta deras tänder. En gång var jag till veterinär å hon fick göra det. Det var rätt hemskt, sövde min vovve. För tandstenen skulle bort riktigt liksom. Små hundar har ju oftare lite mer problem.