• lucciifer

maj 08?

jag ska ha mitt första barn i maj nästa år, jag bor i Linköping.
    finns det flera här omkring som ska ha barn runt maj? skulle vara kul och kunna prata med andra som ska ha barn eller har barn.

• Svar på tråden maj 08?
  • IdaStefan

ja ska också få mitt första barn i maj.. men ja e 22 så ja vet inte om ja räknas som ung längre..

• Imox

ska ha min första skrutt 22 maj!
    är 20 år o bor i åsbro.

• milla4

Hej=)

Jag är planerad att få barn den 13/5..

Det är mitt fjärde barn=)

Jag har glömt bort lite hur det är att vara gravid eftersom mina andra barn e 13 och 2 på 12 år..

• milla4

ps..såg tema ung förälder=) och det är ju inte jag =)=)=)

• lucciifer

jag vet inte heller när man räknas som ung förälder, man är så ung som man känner sig... :)

• hannahlilla

Jag är inte gravid men bor i Linköping iaf :)
    Har en dotter på 8månader

Elvira, 19/3-07.
  • lucciifer

lite har dne iaf gjort, man märker att man är större, men ingen har märkt något ännu...
    hur är det själv då?

IdaStefan skrev 2007-12-03 13:03:38 följande:
    de e sant... har magen börjat växa något då?
  • lucciifer

är det hon på bilden??

hannahlilla skrev 2007-12-03 13:07:52 följande:
    Jag är inte gravid men bor i Linköping iaf :)Har en dotter på 8månader
  • hannahlilla
    lucciifer skrev 2007-12-03 13:25:29 följande:
    är det hon på bilden??
    Oh ja det är min Elvira :)
    Hur gammal är du förresten?
    Är du under 22 finns ju unga föräldrar här i stan
    Elvira, 19/3-07.
  • lucciifer

vad söt hon är! jag är 20, ska man kontakta barnmorskan om det eller hur kommer man dit?

hannahlilla skrev 2007-12-03 13:29:18 följande:
    Oh ja det är min Elvira :)Hur gammal är du förresten?Är du under 22 finns ju unga föräldrar här i stan
  • hannahlilla
    lucciifer skrev 2007-12-03 13:33:19 följande:
    vad söt hon är! jag är 20, ska man kontakta barnmorskan om det eller hur kommer man dit?
    Jag gick hos kvinnohälsan och då berättade min barnmorska om unga föräldrar på inskrivningen, det är bara att fråga om dom inte tar upp det, dom kan ringa till dom åt dig åså :)
    Elvira, 19/3-07.
  • lucciifer

okej, hon pratade nog om det på inskrivningen, men han sa att jag skulle vänta tills jag var längre in i graviditeten och sedan så skulel vi kolla på det. har för mig att det var något sådant.

hannahlilla skrev 2007-12-03 13:35:10 följande:
    Jag gick hos kvinnohälsan och då berättade min barnmorska om unga föräldrar på inskrivningen, det är bara att fråga om dom inte tar upp det, dom kan ringa till dom åt dig åså :)
  • IdaStefan

samma här den har vuxit lite grann.. men ja har inte gått upp ngt i vikt än.. de finns nån bild vid graviditetsfliken..

lucciifer skrev 2007-12-03 13:23:18 följande:
    lite har dne iaf gjort, man märker att man är större, men ingen har märkt något ännu...hur är det själv då?
  • hannahlilla
    lucciifer skrev 2007-12-03 13:38:19 följande:
    okej, hon pratade nog om det på inskrivningen, men han sa att jag skulle vänta tills jag var längre in i graviditeten och sedan så skulel vi kolla på det. har för mig att det var något sådant.
    Ah, dom flesta börjar ju när dom är i slutet på graviditeten eller när barnet är fött.
    Men det är ju bra att ringa och prata med dom i ganska bra tid så dom vet att du vill stå på kö, verkar som det är en del som väntar nu. Beror ju helt på när du isåfall skulle vilja börja gå.
    Elvira, 19/3-07.
  • lucciifer

det har jag förstår jag, det känns nästan som att det kommer bli babyboom nästa år... men kan det vara så många i samma månad så man kanske inte kommer med?

hannahlilla skrev 2007-12-03 13:45:27 följande:
    Ah, dom flesta börjar ju när dom är i slutet på graviditeten eller när barnet är fött.Men det är ju bra att ringa och prata med dom i ganska bra tid så dom vet att du vill stå på kö, verkar som det är en del som väntar nu. Beror ju helt på när du isåfall skulle vilja börja gå.
  • badthing

jag ska också ha i maj, 14e närmare bestämt, om dom inte ändrar på UL!
    Är 19 år, bor dock i Borlänge, men kanske får skriva här iaf..

• lucciifer

okej, vad kul, då ligger du 5 dagar före mig.!
    det är bara att skriva här det!!!

badthing skrev 2007-12-03 13:50:04 följande:
    jag ska också ha i maj, 14e närmare bestämt, om dom inte ändrar på UL! Är 19 år, bor dock i Borlänge, men kanske får skriva här iaf..
  • hannahlilla
    lucciifer skrev 2007-12-03 13:46:43 följande:
    det har jag förstår jag, det känns nästan som att det kommer bli babyboom nästa år... men kan det vara så många i samma månad så man kanske inte kommer med?
    Beror lite på när du hör av dig och så med. Dom vill helst att man börjar efter barnet blivit 6 veckor.
    Sen kan du få börja efter sommaren, då slutar jag och nog alla andra som går just nu, då kommer det ju finnas en del platser :)
    Men sålänge du hör av dig i tid så kommer du ju ha plats när det blir ledigt.  
    Elvira, 19/3-07.
  • lucciifer

okej, men då ska jag prata med henne på torsdag... för att slätta sig i kö... :)

Svar på tråden maj 08?