• Krusbär

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Förra tråden stängdes visst. Startar en ny tråd för alla oroliga själar som blöder eller har färgade flytningar under graviditeten. Det verkar vara väldigt vanligt men behöver inte betyda att något är fel. Men ändå blir man orolig såklart! Därför möts vi här!

Länk till förra tråden (nr 5): www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

• Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
  • Krusbär

Ms Trooper: Hoppas att det går bra, det är säkert ingen fara!

• Krusbär

Jag är i v 8+1 idag, första rosa flytningen kom 5+2. Hade slutat räkna dagarna för jag trodde att det var kört efter vul:et. Men dagarna tickar på utan knappt några mer blödningar och fortsatta grav-symtom... Nytt vul på onsdag och då måste jag väl ändå få veta?!

Stor kram till alla er som kämpar på med blödningar och oro!

• Krusbär

smultron: Jag tror att risken för mf minskar till några procent bara om man har sett hjärtat!

• Krusbär

Det är nog lite olika när man kan göra vul, men de flesta gör inte innan v 7 eftersom det är så osäkert vad man kan se. I v 7 ska man kunna se något där, men det är inte säkert.

Hur har det gått?

• Krusbär

Usch. jag är så sjukt nervös inför vul i morgon... Såg bara en tom fostersäck på förra vul, men än har inget kommit ut. Väntar mig det värsta - inget foster i morgon heller...

• Krusbär

regret: Jag är nu i v 8+2. Gjorde vul vid 6+5 och då såg man bara en tom fostersäck, som högst kunde vara i v 5+5 och det stämmer inte! Har småblödit lite sen v 5 så allt talar tyvärr för mf. Själv tror jag på ofostrigt ägg, s k blighted ovum, där fostersäcken är tom. Vi får se i morgon!

• Krusbär

Stor kram till Acantha och passionsfrukten! Och lika stort grattis till Curlie!

Själv fick jag min dom idag. Såg fortfarande bara en tom fostersäck på vul och jag skulle vara i 8+3 så det blir garanterat mf. Känns för j-igt men samtidigt har jag varit beredd på detta i flera veckor.

Lycka till ni andra som fortfarande väntar!

• Krusbär
    passionsfrukten skrev 2007-12-05 14:55:57 följande:
    Linis2007: Nej va tråkigt!!! Vad händer nu? Gör dom något åt den tomma fostersäcken eller ska det komma ut av sej själv?/Kram.
    Vi ska vänta och hoppas att det sköter sig självt. Har en ny tid 20 dec. Om det inte är ute då får jag tid någon vecka senare för skrapning.

På ett sätt vill jag att det ska komma igång så fort så möjligt och att jag slipper skrapning. Samtidigt ska jag på solsemester på fredag och vill inte blöda och ha ont då... Jag menar, om jag ändå ska få ett mf kan jag väl få ha en skön semester som tröst...?
  • Krusbär
    mamarazzi skrev 2007-12-05 16:45:12 följande:
    Linis: Var bor du? Jag bor i Lund och där fick jag tabletter som gjorde att blödningen satte igång och att det kom ut. Kan det vara ett alternatvid för dig?
    Ja, det är ju ett alternativ till skrapning. Men vi väntar nog tills efter semestern i vilket fall.
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6