• regret

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Hoppas in i den här tråden! Skönt att se att det finns ett ställe där man kan samlas och stötta varandra. Jag har precis som många andra haft bruna-ljusrosa flytningar. Åkte in och gjorde ett VUL efter att jag fått en klar blödning. Man såg hinnsäcken och beräknade att jag är i v.5 (svårt att veta innan eftersom jag fick mf i oktober och inte hann få tillbaka mensen emellan). Ska tillbaka nästa onsdag för att göra ett nytt VUL. Jag hade inte fått mf i söndags när jag gjorde VUL:et, har inte blödit mer (bara lite gammalt blod vilket var normalt efter en blödning), livmodertappen var stängd och jag har inte sett några klumpar. Så om det inte står rätt till med pyret så gissar jag på ma. Men jag får se nästa onsdag.

Visst är väntan (som känns oändlig) hemsk!!!?

• regret

Needy: Tack så mycket!! Det är lätt att känna sig ensam ibland.. svårt att prata detaljerat med omgivningen, inte de närmsta dock.

Vilken vecka är du i? Skönt att dina har slutat! (flytningar?) Håller alla tummar och tår för att det går bra för dig :)

• regret

Linis2007: Önskar dig lycka till och förstår din oro! Vilken v. är du i? Mig kunde inte se nått foster på men sa att det var för att jag såg ut att vara i v.5 bara.

• regret

lillasysteryster: Beklagar verkligen!! Men visst är de underbara på gynakuten på KS. Tycker jag blev jättefint bemött när jag var där.

• regret

Mina bruna flytningar (har hållt på en vecka nu, fick en blödning i söndags) hade precis börjat avta. Var på toaletten nu och när jag torkade mig var det mörkrött blod på pappret. ingenting i toan och inte heller klumpar. Usch.. blir så nervös. Har ju tid för VUL på onsdag men det är ju nästan en vecka kvar!

• regret

Linis2007: Ja.. vill att det antingen ska komma igång rejält så man vet eller inte blöda alls. Mitt förra mf kom igång iom första blödningen. Som jag har skrivit förut så såg de gulesäcken på VUL:et i söndags men inget foster. Beräknade att jag skulle vara i v.5.. vilket kändes lite lite.. åh, denna ständiga oro.

• regret

Curlie: Precis.. det är ju oron som är det jobbigaste. Vi är inställda på att det kanske inte blir ett syskon den här gången heller.. men att gå omkring och hoppas och känna oro är så oerhört jobbigt. En skräck varje gång man går på toaletten.

Linis2007: Ja, ovissheten är inte kul. Hur klarade du av att vänta den här gången?

Ska försöka vänta tills på onsdag iaf för precis som du säger så kan man nog inte se så mycket mer nu eller imorgon. Men läkaren sa att från v.5 till v.6 ska man kunna se skillnad. Och har inget hänt i magen på onsdag så vet man ju åtminstone.

• regret

Hur går det för alla? Jag ska försöka ta en lugn helg.. snart är det ju ändå onsdag (vul) men sonen blev magsjuk ikväll stackarn :( hoppas att det går över fort och att jag slipper bli sjuk..

• regret

Fick en blödning imorse faktiskt :( Igen. Verkar som att när jag blöder så är det på morgonen.. Hoppas att det är bra med magen ändå.

• regret

Hade skrivit ett svar till mimou och Berit M och så funkade det inte att posta :(

Känner iaf med alla i tråden, så j*kla jobbigt att blöda. Jag har inte så stora förhoppningar kvar. Gjorde ju vul (på gynakuten i söndags efter min första blödning i den här graviditeten) och ska göra ett nytt imorgon. Den dryga veckan som har gått så har flytningarna/blödningarna varit rejält blandade. *Varning för äckel* Ibland bara gammalt blod vilket läkaren sa skulle komma några dagar. Ibland bara ljusa flytningar och inget annat (som mest en hel dag). Ibland bruna flytningar med blodstrimmor i. Idag en blödning som är klarröd men inga klumpar och som slutar tvärt. Blir så trött på det här! Är så rädd och oroad inför imorgon att jag knappt vill åka dit. Tror inte det finns någonting kvar i mig och förhoppningarna är inte stora längre men jag vill inte få det svart på vitt :( Har dessutom några små symptom kvar och är väldigt yr emellanåt. Gissar på ma om det nu inte skulle vara bra med magen.

• regret

Idag fick vi konstaterat av en barnmorska att jag fått missfall. Ma. Fostret var 3 mm och skulle egentligen vara 1 cm. Har fått tabletter nu för att stöta ut det eftersom det fanns kvar och jag blött och haft flytningar i ca 10 dagar nu.

Så det var mitt andra mf sen oktober. Nu ska vi vänta ett tag med att försöka igen och sen hoppas på att allt ska gå bra. Vi har ju en son sen tidigare som jag glädjs enormt mycket över och julen ska bli så mysig, ser verkligen fram emot den.

Önskar alla lycka till! Kommer fortsätta titta in i tråden.. vet ju hur många känner sig.

• regret

Linis2007: Vad jobbigt! Men försök få tabletter som sätter igång det.. jag gick igenom det nu i onsdags och det var jobbigt men så mycket skönare än att gå omkring och vänta på att det skulle komma igång. Känns skönt på nått sätt att få det här avklarat innan jul iaf även om jag helst av allt hade velat att pyret levde i mig..

Varma kramar!

• regret

Helia: Stackare! Känner igen mig så väl i det du skriver. Många behandlar en nonchalant och man blir rundskickad när man vill ha vård för att man är orolig för mf. Mitt råd är att stå på dig! Men jag vet hur svårt det är.. grät tillochmed efter att jag hade pratat med massa otrevlig personal på olika ställen i telefon och dessutom blottat mina problem. Boka in ett privat vul/ul eller åk till gynakuten! Lycka till! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för dig.

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6