• Mimou

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Hej alla i tråden!

Jag hängde också här i somras, fick ett Ma i juli Jag var i v. 10 men fostret hade dött i v.6. Då hade jag ljusrosa flytningar i 2-3 dgr, knapt några gravsymtom på hela tiden.

Blev gravid nu igen på 3:e försöket efter skrapningen, men igår i v. 6+2 fick jag en klarröd blödning som idag har övergått till lite vattnigt brunt. Ska åka till gynakuten i eftermiddag för att få ett vul, har dock inget som helst hopp den här gången. Känns bara så j-la orättvist, varför ska det hända igen!!!

Orkar inte gå igenom detta en gång till, vill verkligen inte skrapas, men heller inte blöda ut det hemma...

• Mimou

Uppdatering: Har varit på gynakuten, fick göra ett vul.

Blödningen tilltog litegrann under tiden jag satt och väntade, men när läkaren undersökte mig sa hon att livmodern var stängd, blödningen kom inte därifrån.

Läkaren kunde inte avgöra vart blödningen kom ifrån, men hon sa att det kunde vara blodkärl eller nåt annat. Jag är i v 7 (6+3) och det syntes en liten filur i mgen och en vit liten prick som läkaren tyckte kunde vara hjärtat som pulserade. Storleken på fostret stämde överens med hur långt gången jag är i alla fall. Hon ville inte döma ut denna graviditet ännu, så nu får jag ett nytt vul om ca 14 dgr.

Jag vet varken ut eller in, har visserligen mer symtom än förra gången jag var gravid, men det behöver ju inte betyda ngt. Hon sa att vissa blöder under graviditeten, andra inte. Blödningar kan vara helt ofarliga, men visst blir man orolig och ledsen.

Nu kommer ju 14 dgr gå helt otroligt sakta...

• Mimou
    gt98mbj skrev 2007-12-11 13:43:56 följande:
    Jag har haft blödningar sedan 23/11, i tisdags 4/12 var det inskrivning det var även min första blödningsfria dag. Allt såg bra ut. är nu i v 9+5.
    gt98mbj: Vet du vad dina blödningar beror på? Blöder du lika mkt hela dygnet eller är det bara små blödningar/flytningar då och då? Vad sa din läkare och barnmorska om blödningarna?

Jag är såå orolig och fattar inte hur jag ska stå ut med att vänta 2 veckor till ett nytt vul!!!
  • Mimou

Usch, då måste jag tyvärr skriva i denna tråd igen... Är i v 12 (11+4). Har tidigare haft 1 Ma i juli-07.

Under denna graviditet har jag tyvärr haft 2 blödningar, fick en tredje idag. Var på vul i v 8, då fanns foster med pickande hjärta, allt såg bra ut. De kunde inte säga vad blödningen beror på. Men nu känns allt nattsvart, är så orolig och mår jättedåligt!

Varför ska detta hända igen! *ledsen*

• Mimou

Vad goa och snälla ni är härinne, känns mkt bättre nu när jag läst vad ni svarat! Men oron och rädslan finns där ändå hela tiden...

Jag tror jag åker in akut imorgon så jag får ett vul, orkar inte oroa mig mer! Men är samtidigt livrädd att få ett hemskt besked..

Ena stunden tänker jag att det kan visst gå bra, blödningar är vanligt, jag har ju inte ont och vi har ju sett ett foster med hjärta, bla, bla...

I nästa stund så får jag panik och ångest över alla drömmar som går i kras, vi har sett fram emot denna bebis så himla mkt!!

Tror snart jag blir tokig, behöber kanske få hjälp och prata med ngn.

Tack alla ni för fint stöd!
    KRAM/Mimou

• Mimou

Hej alla tjejer!

Jag har varit på Vul idag, och allt var bra!
    Bebisen var t o m lite större än vi trott, det känns helt underbart

Men dock fick jag ingen som helst förklaring till blödningarna.

Nu ska jag försöka slappna av och njuta, enlig ul-bilden jag fick med mig hem så var lilla myran 57 mm från huvud-rumpa, och det står att jag är i 12+2.

Kram

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6