• lille08

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Här är en till som råkat ut för blödningar. Är inte långt gången, bara v 4+3. Redan förra måndagen, ca en vecka efter ägglossningen, fick jag en liten brun blödning. Den försvann, men på fredagen fick jag ytterligare en sån blödning. På söndagen kom ljusrött blod.

Sen har det varit lugnt några dagar, men så igår kom det lite blod igen. Det kom inte jättemycket under dagen, men ungefär så det färgade pappret lite vid toabesök. Idag har det också kommit lite, men mindre och ljusare än igår. Mer som en rosa flytning.

Jag har haft lite "mensvärk" till och från. Idag har det ilat lite ner mot ena ljumsken lite då och då.

Är rädd att jag ska få missfall eller att det kanske kan vara ett utomkvedshavandeskap. Hur tidigt märker man om det är ett utomkveds? Och kan man ha så här mycket blödningar och att allt ändå är normalt? Känns som jag gett upp hoppet faktiskt....

Ska ringa och be om en kontroll om det inte blir bättre snart.

• lille08

Mme K skrev 2007-12-15 09:25:45 följande:

Utomkvedes kan du inte märka så tidigt. Jag var rädd för det i vecka 5+6 och de sa då att det är för tidigt för att man ska kunna känna av ett sådant.
    Får se vad det kan vara.... avvaktar lite. Idag blöder jag iallafall inte, men får fortfarande ilningar ner mot ljumsken/låret emellanåt. Likaså i ryggen och ner mot skinkan. Gör mest ont när jag sitter ner. Kanske kan vara nån nerv i kläm?
  • lille08

Smurfen76: Vet precis hur det är. Har också haft blödningar mer eller mindre hela tiden sedan jag blev gravid (fast mina började veckan innan jag testade positivt).

Igår var det lugnt, liiite brun flytning på morgonen, men sen inget mer. Men idag är det tillbaka igen. Rosa-aktigt och med nån röd strimma i. Känner mig inte särskilt hoppfull att det här ska gå vägen faktiskt. =(

• lille08

Smurfen76: Fy vad jobbigt!! Håller tummarna ändå för att det inte är missfall på gång. Förstår att det känns länge kvar tills onsdag.

Här har blödningen stannat upp. Kom bara lite när jag vaknade i morse, sen har det varit lugnt. Däremot har jag rejält med flytningar, så jag springer på toa hela tiden för jag tror det är blod som forsar ut. Jobbigt! Har ont i ryggen idag också. Det har kommit till och från de senaste dagarna.

• lille08
    Fruktsalladmedglass skrev 2007-12-25 08:03:34 följande:
    Hej! Ny här med ett missfall bakom mig i Jan i år..nu gravid i v 8-9 förhoppningsviss men... kom brunt igår.. Så blöder jagnu då eller kraftiga flytningar som är rosa... har värk i ryggen/magen.. blir så ledsen..tror det är slut i magen... borde kanske åka till sjukhuset.. kan inte tänka..
    Fy så jobbigt!! Håller tummarna för att det inte är ytterligare ett missfall.
  • lille08
    Linis2007 skrev 2007-12-21 08:44:16 följande:
    Hur går det för alla?
    Jag fick en rödrosa flytning igår igen efter att ha varit blödningsfri i exakt en vecka. Det var inte mer än att det kom på toapappret vid ett tillfälle, men usch blir så nervös ändå. Hade jätteont i ryggen igår också.

Idag är det borta och flytningarna är rikliga men genomskinliga. Det onda är borta. Men ja, jag vågar ändå inte riktigt tro på att den här graviditeten ska gå vägen.
  • lille08

Fruktsalladmedglass skrev 2007-12-27 09:59:03 följande:

Blöder mer nu o har mer ont...Bådar inte gott det här..hör av mig när jag vet mer.Kram Helene!
    Fy så jobbigt!! Är ledsen för din skull.

Ska själv in på kontroll nu i eftermiddag för att se om allt är som det ska eller inte. Blöder visserligen inte idag, men har ganska ont i ena sidan (har haft det ända sedan mensen skulle kommit). Oroar mig för eventuellt utomkveds så jag vill kolla upp det. Usch, är skitnervös för att det är något som är fel. Jag har ju haft en känsla sen jag blev gravid att det inte kommer gå vägen. Hoppas jag har fel.
  • lille08
    Linis2007 skrev 2007-12-27 14:39:18 följande:
    lille08: Håller tummarna för dig, hoppas att allt är bra!
    Tack! Jag hoppas det med, även om det inte riktigt känns särskilt positivt just nu.
  • lille08

Linis2007 skrev 2007-12-27 14:48:25 följande:

lille08 skrev 2007-12-27 14:45:55 följande:
    Jo, jag vet hur det är. Men idag får du iallfall veta!
    Har kommit hem nu. Allting såg normalt ut och jag såg även ett litet minihjärta picka där inne!! Det trodde jag aldrig.
  • lille08

Puman1984 skrev 2007-12-30 18:24:09 följande:

Nu har jag vart inne på gynakuten!Dom gjorde ett VUL och dom kunde tyvärr inte hitta några livstecken så nu är det bara vänta ut det.Är skitjobbigt både för mig och killen nu.
    Fy så jobbigt!! Är ledsen för er skull... *kram*
  • lille08
    Mimou skrev 2008-01-16 16:02:40 följande:
    Usch, då måste jag tyvärr skriva i denna tråd igen... Är i v 12 (11+4). Har tidigare haft 1 Ma i juli-07. Under denna graviditet har jag tyvärr haft 2 blödningar, fick en tredje idag. Var på vul i v 8, då fanns foster med pickande hjärta, allt såg bra ut. De kunde inte säga vad blödningen beror på. Men nu känns allt nattsvart, är så orolig och mår jättedåligt!Varför ska detta hända igen! *ledsen*
    Är i ungefär samma sits. Har också redan haft ett par blödningar denna graviditeten, men då ganska tidigt (v 4-5). Var på vul i v 7 och såg ett pickande hjärta. Men idag började jag blöda igen! Ringde men fick inte komma in utan skulle avvakta eftersom jag inte har ont och det slutade blöda ganska snabbt. Men visst blir man så himla orolig. Jag har ställt in mig på det värsta.
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6