Vi som blöder/färgade flytningar nr 6
Här är en blödare också.
Här är den "tokiga" historien.
Vi har pratat ett tag om att skaffa ett syskon till våran son.
Vi skulle sätta i gång i april tänkte vi, men jag ville sluta med mini pillerna tidigare då det tog 7 månader att få till sonen.
Iaf så fick jag mens (om det nu var det?) den 8 januari.
Hade den till den 15 januari. ( 1 vecka )
Typ dagen efter mensen slutat fick jag lite blödning. Å höll på så typ varannan dag.
När jag haft dte i ca 1 vecka ( den 22 jan ) slängde jag mini pillrena.
Hade bara några kvar innan vi skulle sluta och jag var less på att ha blödningar då jag haft det i 2 veckor.
Men dessa blödningar fortsatta i en vecka till. *less*
Var in en sväng och pratade med min BM som frågade om jag kunde vara gravid. Nää sa jag, det kan jag ju inte vara. Men jag skulle avvakta ett tag till och om blödningarna inte försvann skulle jag kontakta vårdcentral eller gyn.
Så när jag i tisdags haft blödning i 4 veckor kontaktade jag vårdcentralen.
Skulle i måndags göra ett grav test för att kolla om det KANSKE kunde vara så att jag var gravid men maken glömde testet på jobbet.
Ringde i af vårdcentralen i tisdags och fick en tid. Läkaren och jag kom överens att dte var typ omöjligt att jag var gravid ( då vi skyddat oss ) men gjorde ett test iaf och gjorde ett cell prov.
Skule få veta cell rovet om ca 2 veckor men fick veta grav. testet på en gång som var OTYDLIGT. Läkaren sa att jag mste göra om den i morgon bitte.
Så i går morse gjorde jag ett positivt grav test.
HUR ÄR DETTA MÖJLIGT?
Ringe iaf gyn för att få komma dit och kolla vadför jag blöder och hur långt gånget jag är.
Om jag nu slutade med pillrena för 2 veckor sedan är jag i typ vecka 4 ( 3+0 )
Gjorde ett VUL som inte visade nått ( så troligt är jag VÄÄÄLDTGT tidigt)
Gjorde iaf ett blodprov som visa att ahg är gravid.
Nu ska jag tillbaka nästa vecka och kolla igen och hoppas på att jag iinte får MF.
Men jag är sååå säker på att vi skyddat oss med kondom de få gånger vi haft sex.
Är de då möjligt at jag blivit gravud innan jag slutade med pillrena och jag missat piller ( fast jag vet att jag bara missat pillret med nästan 3 timmar 1 gång. )
Nu vart detta lite långt...
Är det möjligt att ajg blivit gravid trots 4 veckors blödning?
Är ff chockad men glad! Fast bebisen kommer typ 3 månader tidigare än vi tänkt ![]()