Inlägg från: cornelia74 |Visa alla inlägg
  • cornelia74

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Hej.
    Jag har tidigare skrivit i denna tråd då jag haft blödningar till o från under hela denna graviditet. Som en lindrig mens i början, sedan mindre o mer sällan. Men det återkom hela tiden. Aldrig några mängder, och aldrig under längre tid. Blödde minimalt på annandagens morgon o nu senast för drygt en vecka sedan. Jag är nu i v.23 och känner min bebis sparka hela dagarna så jag är inte lika orolig längre men jag vet precis hur det känns. Man väntar sig det värsta, och faktum kvarstår ju att det värsta kan hända. Men det är trots allt så himla vanligt med blödningar under graviditeten. För de allra flesta går det bra. Min BM sa till mig i början att så länge blödningarna inte är rikliga, och det samtidigt gör riktigt ont i magen är det förmodligen ingen fara.

Lycka till alla oroliga, och kom ihåg ( som det stått tidigare i denna tråd ) att det är barn ni väntar...INTE missfall

• cornelia74

lia76: Det är jättevanligt att man får en liten blödning efter "mys" med mannen..o att det efter ett par dagar visar sig som bruna flytningar (gammalt blod)

Har du dessutom inte svåra smärtor i magen el rikliga blödningar behöver du nog inte oroa dig. Molande mensvärk o stickningar är också helt i sin ordning. Mycket händer i livmodern nu o det drar o spänner...

Lycka till med bebben

Lillamilla75: Håller tummarna för att din lilla bebis stannar i magen Det är som sagt vanligare än man tror att man blöder, och många gånger kan de helt enkelt inte fastställa vad det beror på. Jag har haft små blödningar från o till sedan v.5..är nu i v.28.

• cornelia74

Fru Carina: Jag förstår dig. Så hemskt. Jag har också 3 barn, detta är nr 4. Men det är 6e gången jag är gravid...

Jag skrev här för bara någon timma sedan för att lugna, men nu när jag gick på toa så blöder jag igen..första gången på flera veckor..o genast blir man såå orolig. Känner att man inte alls är i position att lugna någon när man blir livrädd själv.

Min lilla tjej i magen sparkar hela dagarna, så det om något borde ju lugna, men man blir helt kallsvettig... Så jobbigt.

Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6