• Maria Seg

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Här är en till som inget förstår...hade värsta gravsymptomen innan BIM, ömma bröst bla och lätt illamående, ingen matlust helt olikt mig totalt! Detta har fortsatt men i samband med förkylning, men jag blir inte sådan av förkylningar annars. På Bim dagen började jag blöda men väääldigt lite dock klarrött, det luktade endast som blod det ko EN liten kougalerad klump ungefär max  5 mm * 5 mm och den var ljus röd, det började som flytning i str. Nästa dag kom det mer blod sammanlagt en halv binda och lite kramp i underlivet som vid mens som pågick i 20 min kanske. Nästa dag krampen igen-detta har jag dock aldrig annars vid mens i 2 dagar. Efter dessa 2 dagar med rött blod övergick det till bruna flytningar, oerhört små sådana och nu är flytningarna gula men mitt sekret om jag torkar mig är annars helt genomskinlig och så har jag inte annars mellan mens utan bara vid graviditet och ÄL! Det skumma är oxå tappen som alltid är hård efter mens, den är supermjuk på utsidan och öppen men det är den alltid på mig mellan mens och ÄL. Jag får inga positiva utslag på stickorna alls! Så jag antar jag måste ha haft ett tidigt mf eller??? För Börsten ömmar mindre nu men det spänner fortfarande i livmoderns och spec som en brännade känsla i ljumskarna vilket jag tycker är skumt och så mättnadskänslan, kan inte äta mycket. Om det skulle vara så lite hormon nu så det inte ger utslag på stickorna så borde jag väl inte heller må som gravid?? Kan jag ha haft en riktigt sen nidblödning 2 v efter ÄL?? Och att jag inte har tilräckligt med hormon att plussa ännu?? Man blir ju tokig!! Jag kan ta ett mf, vill bara veta ju!

• Maria Seg
    lia76 skrev 2008-02-20 22:20:53 följande:
    Maria Seg: Jag måste tyvär säga så här, enligt min erfarenhet...Om du känt på tappen och den känns mjuk och öppen så är du inte gravid.Den stängs och blir hård när man är gravid.Den skall kännas som en nästipp, typ.Sen vid förlossning så mjuknar den upp och den känns som en läpp.Men den är stängd ända tills man börjar öppna sej inför förlossning.Så jag tror inte du är gravid, då skulle som sagt, tappen vara stängd.Jag tror du hade din mens på din bim dag.Om du hade haft MF så tror jag graviditetstickorna skulle visat plus för lite hormon finns fortfarande kvar i kroppen efter ett mf.Och även om du inte haft dessa symtom vid dina tidigare mensperioder så betyder ju inte det att det måste kännas så även denna mens.Det kan kännas olika lite då och då, inte samma symtom hela tiden.Så tycärr tror jag faktiskt du hade din mens och att du inte är gravid eller att du haft MF Men det är bara mina funderingar
    Ok, jag börjar tro det jag med, hatar dock att kroppen är så dum med symptom? Men bra om det var mens för då har jag ju ÄL snart igen! Varför har jag så oerhört lite mens då? Det känns inte som om det är bra faktiskt!?
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6