Inlägg från: lillamilla75 |Visa alla inlägg
  • lillamilla75

Vi som blöder/färgade flytningar nr 6

Sandraw76 skrev 2008-01-17 08:08:47 följande:
    Just nu är jag i v 13+2 utan några som helst blödningar tills igår. Gick upp för att åka till jobbet o gick på toa och det bara rinner blod ur mig på toaletten. Rött färskt blod. Blir sängliggande resten av tiden , ringer kk o får en tid. Doktorn sa där att det är en kant av moderkakan som fäster mot slemhinnan som blöder. Dock hjälpte sängliggandet för det kommer inget nytt blod utan bara det gamla bruna o då bara på papper. Bebisens hjärta slog o den var än så länge opåverkad av blödningen. Blev ordonerad vila o inga lyft under graviditeten alls nu. Så när ni får en blödning så lägg er o vila o rusa inte runt. Den kan stanna själv. Ville bara tala om detta o blev så glad när jag hittade denna tråden. Kramar Sandra
    Blev så glad nu när jag fann den här tråden och när jag läste detta inlägg. Mitt senaste dygn har sett ut som följer...

Igår var jag på en babyshower, hade haft mensvärk sen tidig morgon men trodde det berodde på växtvärk. När vi var på babyshowern så gick jag på toaletten där jag började blöda färskt blod och det ville inte sluta. Vi var i närheten av Sahlgrenska sjukhuset så vi åkte upp till gynakuten, när vi väl kom dit kände jag att dom kan ju inget göra ändå. Fick kraftig ihållande smärta och började blöda en massa igen.
    Dom skrev in mig och tog prover och sen fick jag träffa läkarn som gjorde ett VUL, det var lite obehagligt att göra det samtidigt som jag blödde rejält. Men vi fick se ett hjärta slå, är i v.5+5, och läkarn hon trodde att ett missfall skulle ske inom 12 timmar la in mig och ordinerade sängliggande. Fick smärtstillande på spruta.
    Efter jag träffade läkarn så avtog blödningen snabbt och senast vid lunchtid idag så hade jag som lite rödbrunt på toapappret men sen har det vart bra.

Ska på VUL på torsdag hos min IVF läkare, talade med honom förut och han sa att det kan bero på slemhinnan eller nåt, det var en dålig linje så jag hörde honom inte riktigt.

Men som sagt är jag glad att jag fann den här tråden, ska spåna lite här senare...kram Camilla
  • lillamilla75
    Lincas skrev 2008-02-19 10:37:53 följande:
    Hej på er!!Tänkte bara bidra med en positiv erfarenhet!!Jag har haft problem med blödningar under denna grav (har även ett mf & ma sen tidigare). Har blödit KRAFTIGT, så jag trodde naturligtvis att det var kört denna gång med.Är nu i vecka 22 & bebisen mår jätte bra!! Inte blödit på dryga 10 veckor nu!!! Vet hur jobbigt ni har det & vill bara skicka en tanke & stärkande kram till er! Ge inte upp!Kram
    Tack, känner att jag behöver läsa om fler som haft kraftiga blödningar.
  • lillamilla75
    Lincas, har du blött kraftigt flera ggr eller var det bara vid ett tillfälle??
  • lillamilla75
    Theresh skrev 2008-02-20 15:27:05 följande:
    Jaha mitt visade att det var ett tidigt MF, tråkigt nog så blöder jag ff. 6 veckor nu!Ska tillbaka till läkaren på fredag ska ska be om nått så det slutar blöda.Lycka till ni andra med era graviditeter iaf!
    *kramar om*
  • lillamilla75
    sacras skrev 2008-02-21 15:52:27 följande:
    hejjag fick enorm mensvärk igår & idag började det blöda. Ungf som "vanlig" mens. Är hyperorolig! Fick tid ikväll på Gyn för koll.Är det vanligt att det blöder (har ej läst tråden så noga än)? Är i v.13 & första barnet.
    Hur gick det hos Gyn??

Själv var jag på VUL idag och hjärtat slog Sååå underbart att se efter den kraftiga blödningen och smärtan jag hade i söndags Bönan var 3-4 mm som den ska vara i den här veckan, är i v. 6+1 idag
    Det var klart mycket skönare att se bönan idag än i söndags för då var jag ju i en annan värld, idag var jag ju mer närvarande. Fick tid för ytterligare ett VUL om 3 veckor.
  • lillamilla75
    sacras skrev 2008-02-27 13:47:30 följande:
    nä det gick inge vidare =( de konstaterade missfall & så fick vi åka hem, varit jobbiga dagar. Märkligt att de på gyn inte sa ngt mer liksom, man har ju tusen frågor om allt nu. hur länge ska man blöda, vad det beror på osv.Å min BM är på semester så inga svar där heller. Känns skit att när man redan mår dåligt måste man ringa och BE om en tid för att få svar. dåligt att de inte ens kunde förklara /berätta eller vad som helst är vi var där inne *klagar av mig*
    *kramar om* Kan inte föreställa mig hur du känner men det måste vara fruktansvärt, massa styrkekramar till er båda
Svar på tråden Vi som blöder/färgade flytningar nr 6