• Curlingmorsan

Bilder på era vita IKEA-kök

Vill gärna se bilder på era vita IKEA-kök så jag får lite tips och idéer på hur man kan göra, vilka luckor som är snyggast och vilken bänkskiva som är finast till.

Tipsa gärna oxå om det är något ni är speciellt nöjda/missnöjda med.

Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-07 13:11:37:
    Så nu har vi valt kök. Det blev Ädelköket med Lansa-handtag och ekbänkskiva. Och sen rostfri kyl och frys. Tack för alla tips och råd!

• Svar på tråden Bilder på era vita IKEA-kök
  • Supertesco

Vi håller på att bygga ett IKEA-kök just nu i skrivandets stund. Eller rättare sagt jag sitter här och sambon och grannen bankar och har sig. Jag har tyvärr inga bilder än eftersom det inte är klart, men vi ska ha Lidingö-luckor och en mörk valnöts (tror jag det var) bänkskiva. Hoppas det blir snyggt.

• Helena78

Jag har bilder på vårat vita IKEA-kök i mitt galleri! Köket heter Lidingö & den svarta bänkskivan heter prägel

Mamma till världens bästa Sofia sessanfia.bilddagboken.se
  • L jung

Vi har också Lidingö köket med ekbänk skivor samt ekbord och stolar med hög rygg.  Skitsnyggt och såååå nöjda!!

Vi köpte dock bänkskivorna på Bauhaus vilket var bra mycket billigare än IKEA!
    Vi blev också rekommenderade att INTE köpa kran o blandare på IKEA utan istället FM Mattson kran från Bauhaus.  Rörpularen sa till oss att IKEA kranarna inte är av så bra kvalite som en rörpulare tycker en kran borde vara.

Lycka till med bygget!!

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Fånga Dagen ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Russinkastrull

Vi har också vitt Lidingökök. Men vi köpte vår ekskiva på IKEA. Inte så nöjd med den. Ska olja den med en mörkare färg...snart...
    Apropå kran och blandare - vi köpte på IKEA men den läckte. Vår röris sa också att de inte håller standarden utan rekommenderade oss att köpa FM Mattsson. Så vi lämnade tillbaks den och köpte en ny. Värt varje extra krona att inte behöva oroa sig för lackage på nya fina golvet .

L jung skrev 2007-12-01 21:58:09 följande:

Vi har också Lidingö köket med ekbänk skivor samt ekbord och stolar med hög rygg.  Skitsnyggt och såååå nöjda!!Vi köpte dock bänkskivorna på Bauhaus vilket var bra mycket billigare än IKEA!Vi blev också rekommenderade att INTE köpa kran o blandare på IKEA utan istället FM Mattson kran från Bauhaus.  Rörpularen sa till oss att IKEA kranarna inte är av så bra kvalite som en rörpulare tycker en kran borde vara.Lycka till med bygget!!
  • IsadorasMamma

Snart ska vi sätta in vårt Lidingökök.
    Till det har vi massiv ekbänskiva och svarta järnhandtag, svart
    fläkt och ugn och matt vitt kakel =)
    Hoppas det kommer bli snyggt!

Ljung, har du bilder på ditt att visa?

• meya

Vi har Ädelköket och bänkskivor i ek. Vill bara upplysa dig om att luckorna inte är kritvita... Våra väggar är kritvita och det finns en viss risk för att köksluckorna ser smutsiga ut då. Nu verkar det bara vara jag som tänker på det och ingen som kommer hit på besök Vi valde Ikea för att det skiljde ca 20 000 jämfört med Marbodal, men Marbodalköken är faktiskt vitare.
    Bild på vårt kök finns i galleriet!

• nublu

Finns bild på Ståt med Prägel bänkskiva i mitt BG. Håll tillgodo!

• IsadorasMamma
    meya skrev 2007-12-01 22:31:59 följande:
    Vi har Ädelköket och bänkskivor i ek. Vill bara upplysa dig om att luckorna inte är kritvita... Våra väggar är kritvita och det finns en viss risk för att köksluckorna ser smutsiga ut då. Nu verkar det bara vara jag som tänker på det och ingen som kommer hit på besök Vi valde Ikea för att det skiljde ca 20 000 jämfört med Marbodal, men Marbodalköken är faktiskt vitare. Bild på vårt kök finns i galleriet!
    Hehe då är jag som du =) För jag tänker verkligen på sånt =)
    Vi har valt en vit färg med grått i till väggarna av just den anledningen. Att köket ska se vitt ut!
Svar på tråden Bilder på era vita IKEA-kök